غدیر، روز تجدید عهد و پیمان با ولایت است
260666

مدیر مدرسه علمیه نرجسیه رودان گفت: غدیر، تداوم ولایت خداوند وروز تجدید عهد و پیمان با ولایت و امامت است.

خانم عاطفه انصاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کوثر ضمن گرامی داشت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید ولایت و امامت بیان کرد: هدف از غدیر تنها انتخاب یک رهبر برای جامعه نبود، بلکه هدف اصلی غدیر باز گرداندن انسان ها به هدایت، فطرت خدایی، جلوگیری از ظلم، فساد و جهل تاریخی بشر است.

استاد حوزه ضمن اشاره به روایت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم)"یَومُ غَدیر خمّ اَفضَلُ اَعیاد اُمتّی"؛ روز غدیر برترین عید امت من است یاد آور شد: عید غدیر بزرگترین عید مسلمانان، تداوم ولایت خداوند و ولایت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله)، از جانب خدا است که برترین فرد، امیرالمومنین علی (علیه السلام) را به عنوان جانشین بعد از خود انتخاب کرد تا اسلام واقعی منحرف نشود.

مدیر مدرسه علمیه نرجسیه (سلام الله علیها) با بیان اینکه واقعه غدیر، نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی است تصریح کرد: غدیر، اساس دین، ثمره نبوت، میوه رسالت و خطبه غدیر شاخص ترین و زنده ترین سند آن به شمار می رود.

خانم‌ انصاری با بیان این که واقعه غدیر نقش سرنوشت سازی در تعیین مسیر آینده اسلام داشته است افزود: در این واقعه، پیامبر اسلام (صل الله علیه و آله و سلم) مهمترین ماموریت دوران خود را به انجام رساند و این ماموریت به منزله رساندن پیام رسالت حضرت محمد محسوب می‌شود.

وی ضمن تاکید بر جایگاه والای این عید به عنوان روز اتمام و اکمال دین که عظمتش در آسمان ها بیشتر از زمین است خاطر نشان کرد: مسیر اسلام راستین از راه غدیر پیموده می شود و بازگویی داستان غدیر برای مردم، وظیفه همگانی بوده و جامعه روحانیت لازم است این جریان را زنده و بزرگ شمرده تا جریان ولایت زنده بماند.
 
استاد حوزه ضمن اشاره به بیانات امام خامنه ای (حفظه الله) "بشر انواع و اقسام حکومت ها را تجربه کرده و اسلام این حکومت ها، قدرتمندی و قدرت مداری ها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد" خاطرنشان کرد: اسلام، دینی کامل، جامع، و برنامه ای مدون برای اداره زندگی بشر در تمام عرصه های فردی و اجتماعی دارد و حقیقت غدیر، وصل انسان به عالم بی نهایت است. 

وی در پایان به ولایت مداری شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: بارزترین ویژگی حاج‌ قاسم ولایت پذیری و ولایت مداری است به طوری که همواره گوش به به فرمان ندای رهبر، و سخنان رهبری نیز نقشه راه حرکتش بود.

برچسب‌ها