اطاعت از خدا، شرط عزتمندی حقیقی است
260947

استاد تفسیر مدرسه فاطمه بنت الرسول بندر جاسک گفت: اطاعت از خدا، شرط عزتمندی حقیقی است و این عزت بر گرفته از نور ایمان از جلوه های خدا گونه انسان است که به زندگی پاکی و آرامش هدیه می دهد.

خانم ساره حسینی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان ضمن تسلیت بمناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (علیه السلام)، بیان کرد: یکی از مهم ترین درس های حماسه کربلا، عزت نفس و دوری از اسارت در ذلت است و امام حسین (علیه السلام) حیات ذلت بار در سایه حکومت یزید را با کرامت سلاله نبی اکرم (صل الله علیه و آله) و شرافت مومنان در تضاد می دید.
 
وی بیان کرد: حسین بن علی (علیه السلام) از برگزیدگان حق در عرصه عزت و شرف است که مفهوم حقیقی عزت خواهی را در عمل نشان داد و به همین منظور به جرأت می توان گفت "حیات طیبه" در فرهنگ حماسی امام با شرافت و آزادگی همراه و مرگ با عزت، زندگی و مرگ ذلیلانه، مرگ حقیقی و خواری است.

کارشناس دینی با اشاره به اینکه امام حسین (علیه السلام)، درس عزت را در پرتو ولایت پدرش، امیر مومنان علی (علیه السلام) آموخته اند، بیان کرد: تربیت شدگان فرهنگ امام حسین (علیه السلام ) مانند قاسم بن الحسن، علی اکبر و فرزندان مسلم بن عقیل (علیهم السلام ) نیز زندگی حقیقی را در مرگ و بقا را در فنا یافته اند و همینطور شهیدانی چون شهید سلیمانی که گر چه جسم مادی شان به زیر خاک می رود، ولی نام و مرام و هدفشان همواره جاویدان است.

وی بیان کرد: با توجه به آیه قرآن "انّ العزه للّه  جمیعا"، عزت واقعی از آن خداست و هر فردی با تسلیم شدن در برابر دستورهای خداوند به عزت می رسد.

وی تصریح کرد: امروزه نیز در این اوضاع سخت کرونایی، آنها که پیرو مکتب امام حسین (علیه السلام) هستند، دنباله رو مکتب ایشان بوده و آسایش دنیوی خود را فدای عزت یابی الهی می کنند، همانند کادر درمان و امثال آنها که با فدا کردن جانشان و عده ای دیگر با کمک های مالی خود به دنبال خدمت به همنوعانشان بوده تا به عزتی زیباتر دست یابند.

خانم حسینی پور در پایان گفت: مردم در ماه محرم نیز مثل روزهای دیگر می توانند با تلاش خود و خدمت به مردم در کنار اطاعت از امر ولایت با رعایت دستورهای ستاد ملی مبارزه با کرونا عزاداری سیدالشهدا را زیباتر از هر سال به تصویر بکشند.

برچسب‌ها