ارادت مردم به اهل بیت (علیهم السلام)، دیرینه، فطری و ذاتی است
260948

مدیر مدرسه علمیه نرجسیه رودان گفت: محرم درس زندگی، عزت، معنویت، ایثار، حماسه و عرفان را به بشریت می آموزد و این درس ها به علت ارادت دیرینه و ذاتی شیعیان به اهل بیت (علیهم السلام) است.

خانم انصاری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری کوثر ضمن گرامی داشت و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) بیان کرد: درس های ماه محرم در گستره زمین و زمان همچنان ادامه دارد زیرا درگیری حق جویان و عدالت خواهان با ستمگران و اهل باطل، همیشگی است و حد و مرزی نمی شناسد.

استاد حوزه ضمن اشاره به روایت‌ امام‌ صادق(علیه السلام )"خَیُر المَکارِمِ الاِیثارُ"؛بهترین خصلت های اخلاقی، ایثار است یاد آور شد:‌ محرم توانسته است در زندگی انسان ها تغییر ایجاد کند و به انسان ها درس آزادگی، ایثار، شرف و بزرگی بدهد.

مدیر مدرسه علمیه نرجسیه رودان ضمن اشاره به ابدی بودن تاثیر حادثه عاشورا تصریح کرد: شهید حججی تداعی کننده مظلومیت امام حسین (علیه السلام) است و در مکتب امام حسین (علیه السلام) درس آموخته و با بصیرت، آگاهی و با معرفت در راه حق، قدرت پوشالی داعشیان‌ را به سخره گرفته و با شهادت خود وقایع عاشورا و از خود گذشتگی امام حسین (علیه السلام) را بار دیگر به گوش جهانیان رساند.

خانم انصاری با بیان این که قیام عاشورا تضمینی برای بقای دین مبین اسلام است و اگر این قیام‌ تاریخی امام حسین (علیه السلام) و نهضت ایشان در کربلا شکل نمی گرفت به طور قطع امروز تنها عنوان تاریخی از اسلام باقی می ماند افزود: دشمنان اسلام از محرم و حماسه عاشورا توطئه های جدیدی برای جوانان مهیا کرده اند و از سوی دیگر محرم برای فعالان فرهنگی و دغدغه مندان، فرصت بی نظیری برای تربیت جوانان است.

استاد حوزه ضمن اشاره به بیانات امام خامنه‌ای(حفظه الله)" در زندگی حسین بن علی یک نقطه برجسته ای، مثل قله ای که همه دامنه ها را در بر می گیرد وجود دارد و آن عاشورا است" خاطر نشان کرد: امام حسین (علیه السلام) با شهادت شان به قرب خداوند رسید و این فداکاری بزرگ چون تابلویی زیبا برای همیشه در برابر چشمان انسان قرار می گیرد.

وی در پایان با بیان این که ماه محرم امسال با سال های قبل متفاوت است و امام خامنه ای (حفظه الله) فرمودند "در عزاداری ها معیار آن چیزی است که ستاد ملی کرونا اعلام می کند و همه عزاداران و مداحان و منبری ها باید ضوابط را رعایت کنند" تصریح کرد: ارادت مردم به امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت (علیهم السلام)، دیرینه، فطری و ذاتی است و امیدواریم امسال هم مردم بتوانند ارادت همیشگی خود را به اهل بیت نشان دهند.

برچسب‌ها