قیام امام حسین(ع) انقلاب سیاسی و تبلیغی بود
261319

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) گراش در استان فارس گفت: قیام امام حسین(علیه السلام) مصداق بزرگ امر به معروف و نهی از منکر و نمونه یک انقلاب سیاسی، عاطفی و تبلیغی بود.

به گزارش خبرگزاری کوثر از استان فارس، زینب فقیهی در جلسه ای که به مناسبت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) برگزار شد، بیان کرد: زمانی که اسلام در مخاطره و زمینه برای قیام مفید باشد، قیام با علم به شهادت، یک وظیفه دینی برای همگان است و قیام امام حسین(علیه السلام) نیز چنین بود.
وی گفت: امام حسین(علیه السلام ) فرمود که«من برای اخلال و افساد و ظلم قیام نکرده‌ام بلکه قیام من به خاطر امر به معروف و نهی از منکر و نشان دادن راه پیامبراکرم(صل الله علیه و آله) و پدرم امیرالمومنین(علیه السلام) و اصلاح مفاسد در امت جدم می‌باشد» که از خطبه های ایشان روشن می شود که دین اسلام در خطر شدید قرار داشته است.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(سلام الله علیها) گراش با بیان اینکه قیام ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) نمونه یک انقلاب سیاسی، عاطفی و تبلیغی بود، گفت: ایشان با قیام خود آن واجب بزرگی را که عبارت از تجدید بنای نظام اسلامی و مقابله با انحرافات بزرگ در جامعه اسلامی است را انجام داده و این قیام یک مصداق بزرگ امر به معروف و نهی از منکر است.
وی همچنین با اشاره به اینکه نتیجه یک قیام گاهی ایجاد حکومت و گاهی شهادت در راه خداست، اذعان کرد: امام حسین(علیه السلام) برای دست یابی به هر دو نتیجه آماده بودند، بنابراین کسانی که گفته‌اند هدف امام؛ تشکیل حکومت و یا هدف امام شهادت بود در پاسخ باید گفت که آن‌ها میان هدف و نتیجه خلط کرده‌اند امام(علیه السلام) هدف دیگری داشت که رسیدن به آن، حرکتی می‌طلبید که حکومت یا شهادت را در برداشت.
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(علیها السلام) گراش بیان کرد: هدف اصلی امام(علیه السلام) اصلاح نظام اسلامی و نجات جامعه از سقوط بود که خود، انجام یک واجب عظیم از واجبات دین شمرده می شود.
وی افزود: حرکت بعدی، اسارت خاندان اهل بیت(علیهم السلام) بود که با افشاگری آن ها، موج عظیمی در کوفه و شام بلکه در همه ممالک اسلامی ایجاد شد تا آن‌جا که گفته‌اند بعد از قیام حضرت بیش از بیست انقلاب بوجود آمد.
فقیهی خاطر نشان کرد: موج و حرکت سومی که تا به امروز ادامه داشته، مجلس عزا، نوحه سرایی و زیارت امام حسین(علیه السلام) است و عزاداری علاوه بر اینکه روش شهادت و فداکاری و ایثار را به انسان می‌آموزد، موجب زنده نگه داشتن ولایت امام حسین(علیه السلام) نیز می شود.

برچسب‌ها