ماندگاری اسلام واقعی از برکات اربعین است
263796

مدیر مدرسه علمیه خواهران نرجسیه رودان گفت: زنده ماندن اسلام واقعی از برکات اربعین و قیام عاشورا است و همه مسلمانان مدیون جانفشانی امام حسین(علیه السلام) و یارانشان هستند.

خانم عاطفه انصاری در گفت و گو با خبرگزاری کوثر از هرمزگان بیان‌ کرد: اربعین روز مبارزه با تجمل گرایی و خودنمایی هاست.

استاد حوزه با بیان اینکه مهم ترین نکته در زیارت اربعین که امام حسن عسکری(علیه السلام) نیز بر آن تاکید داشته، معرفی زندگی سعادتمندانه به بشریت است، افزود: زیارت اربعین یکی از مولفه های زندگی سعادتمندانه برای خروج انسان از جهالت و سردرگمی فراوان است.

خانم انصاری ضمن تاکید بر سخن امام خامنه ای(حفظه الله) که امسال به دلیل بیماری منحوس کویید۱۹ راهپیمایی روز اربعین متوقف بر صلاحدید مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا است، بیان کرد: چهره اسلام واقعی وحدت مسلمانان و تبعیت از ولی فقیه بوده که این یکی از پیام های اجتماعی اربعین امسال است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ عاشورا باید در کشورهای اسلامی مورد توجه باشد، خاطرنشان کرد: مکتب اهل بیت(علیهم السلام) مکتب ایثار و فداکاری است و امام حسین(علیه السلام) با فدا کردن خانواده خود در روز عاشورا به جهانیان فهماند که برای حکومت و دنیا پرستی قیام نکرده بلکه برای زنده و پایدار ماندن اسلام واقعی قیام کرده است.

خانم انصاری با تشکر از طلاب و روحانیونی که در خدمت رساندن به مردم با وجود شرایط پیش آمده ناشی از این بیماری، هم چنان در صحنه هستند، بیان کرد: طلاب و روحانیون انقلابی و جهادی در این آزمون بزرگ فراگیری ویروس منحوس کرونا و دیگر حوادث سربلند بیرون آمده و برگ زرین دیگری در عرصه خدمت رسانی به مردم رقم زده اند که هیچ گاه از خاطره ها فراموش نخواهد شد.

وی در پایان ضمن برشمردن اعمال روز اربعین به اینکه غسل، زیارت عاشورا و زیارت اربعین از مهمترین اعمال این روز بزرگ است افزود: اعتقاد شیعه بر این است که در هیچ شرایطی توسل و توجه به اهل بیت (علیهم السلام) تعطیل نیست و امسال مردم در خانه ها خود اعمال روز اربعین را انجام می دهند.

برچسب‌ها