نهم ربیع الاول روز تجلی حاکمیت مستضعفان است
264609

معاون آموزش مدسه علمیه نرجسیه رودان گفت: نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر(عجل) در حقیقت، امتداد غدیر و سالروز تجلی حاکمیت مستضعفان است.

خانم منصوره شاکری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان ضمن گرامیداشت و تبریک به مناسبت فرا رسیدن آغاز امامت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بیان کرد: نهم ربیع الاول نه تنها نخستین روز امامت امام عصر(عج الله) است بلکه آغاز دوره‌ای حیاتی و مهم در تاریخ شیعه نیز به شمار می‌آید.
 
خانم شاکری ضمن تاکید بر این که باید در چنین روزی با امام زمان بر اساس مفاد روایات و دعاها به ویژه دعای عهد پیمانی دوباره بست تصریح کرد: معرفت و محبت از اصول این پیمان است و باید به اطاعت از امام زمان(عجل الله) منجر شود.
 
وی با بیان اینکه ولایت امام زمان به عنوان سرپرستی و حاکمیت بر افراد جامعه بوده که این ولایت رکن و اساس دین است افزود: امامت ولی عصر کلید و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین به شمار می آید.
 
خانم شاکری با اشاره به این که هر امتی نیازمند یک رهبر است که آن جامعه را سر پرستی کند بیان کرد: جامعه شیعه بعد از رسول خدا(صل الله علیه و آله و سلم) پیرو امامان است و امامان را حجت خدا در میان خلق می داند.
 
وی با تاکید به روایت امام علی(علیه السلام)" خوشا به حال کسی که زمان حضرت مهدی(علیه السلام) را درک کند و به دوره ی او بیپوندد و دوره او را شاهد باشد" افزود: بشر در این دوره به دلیل بی توجهی به ارزش های اصیل الهی و انسانی با وجود برخورداری از زندگی به ظاهر زیبا و آراسته با خواری و ذلت زندگی می کند.
 
خانم شاکری در پایان ضمن تاکید بر بیانات امام خامنه ای حفظه الله" یاد امام زمان(عجل الله) طلوع و خورشید عدل و حق در پایان این شب ظلمانی است" خاطر نشان کرد: وظیفه شیعیان توسعه معارف دینی در سطح جامعه است و باید به نشر معارف اهل بیت(علیهم السلام) و معارف امام زمان پرداخته شود.

برچسب‌ها