دفاع از مرزهای عقیدتی اهل‌بیت(ع) وظیفه هر طلبه در زمان غیبت است
264611

کوثر- سمنان- موسس مدرسه علمیه خواهران امام جعفر صادق(ع) شهرستان شاهرود گفت: تبیین احکام شرعیه و دفاع از مرزهای عقیدتی و حقّه اهل بیت(ع) در زمان غیبت امام عصر(عج)، به ویژه در مساله امامت و ولایت از وظایف مهم و سنگین حوزویان است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد اشرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرگزاری کوثر از سمنان بیان کرد: مسوولان حوزه‌های علمیه در خصوص افزایش سطح معارف مهدوی عموم مردم جامعه وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند و انجام این تکلیف جز با افزایش پژوهش‌ و برنامه‌ریزی‌های مدون و کارشناسی، امکان‌پذیر نیست.

وی بر افزیش آگاهی‌های مهدوی طلاب و روحانیان تاکید و بیان کرد: نخستین گام تحقق انجام رسالت طلاب حوزه‌های علمیه در عصر غیبت، افزایش سطح شناخت و آگاهی در زمینه امامت و ولایت است.

مدرس حوزه علمیه خواهران استان سمنان ادامه داد: خواهران طلبه به واسطه نقش تربیتی و هدایتی انسان‌ها در این امر نقش و رسالت مهم‌تر و اساسی‌تری را به عهده دارند.

وی از خواهران طلبه خواست به منظور دستیابی به رسالت‌ها و اهداف خود در زمینه دفاع از امامت و ولایت، به افزایش اطلاعات مهدوی اهتمام بیشتری داشته باشند و اندوخته‌هایشان را در امور مختلف از جمله، پاسخ‌گویی به سوالات، شبهات و نیازهای افراد جامعه به‌کار گیرند.

این مقام مسوول مهمترین مساله در امر امامت را تبیین ولایت امام زمان(عجل الله) عنوان و بیان کرد: تبیین ولایت به حق امام عصر(عجل الله) بر عهده افرادی است که در این زمینه اطلاعات کافی داشته باشند تا به درستی به این مهم بپردازند.

اشرفی با تاکید بر اینکه ارتباط افراد جامعه با شریعت، ارتباط به وسیله امام معصوم است، بیان کرد: مردم باید بدانند که پرده غیبت ما را از دیدار حجت بن الحسن العسکری،  امام زمان(عجل الله) محروم کرده است و در عصر غیاب امام معصوم، این ارتباط به وسیله فقهای بزرگوار برقرار می‌شود.

برچسب‌ها