مطالعه برای مغز نوعی ورزش است
265538

مبلغ فعال مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) بشاگرد گفت: همانطور که ورزش باعث سلامتی بدن انسان می شود کتاب خواندن هم باعث سلامتی روح و فکر انسان می شود.

به گزارش خبرگزاري كوثر از هرمزگان، خانم زهرا کریمی ضمن گرامیداشت هفته کتابخوانی بیان کرد: مطالعه کتاب به معني استحمام مغز و تبدیل ساعات ملامت بار به ساعت های لذت بخش است چرا که کتاب انسان را از جهل و بی خردی نجات و چشم و دل انسان را باز می کند. 
 
مبلغ فعال مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب کبری(سلام الله عليها) گفت: یکی از بهترین روش ها برای تشویق کودکان به مطالعه این است که والدین نيز کتاب بخوانندزيرا در صورتيكه کودکان ببیند که اطرافیان کتاب می خوانند و از این کار لذت می برند چنین عادتی را دنبال می کنند.
 
کریمی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  مبني بر اينكه "برای یک ملت خسارتی بزرگی است که افراد آن با کتاب سرکار نداشته باشند و برای یک فرد توفیق بزرگی است که با کتاب مانوس باشد"، بیان کرد: مطالعه و کتابخوانی فعالیت با ارزشی است که موجب پیشرفت جامعه در زمینه های مختلف می شود.
 
وی در پایان افزود: باید جامعه را به سوی کتاب خواندن سوق داد تا جامعه از لحاظ علمی و عملی رشد پیدا کند چرا که جامعه وقتی به سعادت می رسدکه مطالعه کار روزانه اش باشد.

برچسب‌ها