مکتب شهید سلیمانی پیوسته و در  امتداد گفتمان مقاومت است
269073

حجت الاسلام سید احمد هاشمی گفتمان مقاومت را در قالب مکتب حاج قاسم باید ببینیم، نباید گفتمان مقاومت جدا از مکتب شهید سلیمانی باشد.

به گزارش خبرگزاری کوثر از کرج، حجت الاسلام سید احمد هاشمی در سلسه نشست هاي گفتمان اسلامي مدیریت حوزه علمیه خواهران استان البرز با محوریت عناصر و مولفه های گفتمان مقاومت اظهار داشت: گفتمان مقاومت به برکت خون سردار حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابوالمهدی زنده شده است.

وی با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه به شخصِ حاج قاسم باید به چشم شخص نگاه نکرد به چشم مکتب نگاه کرد ادامه داد: گفتمان مقاومت را در قالب مکتب حاج قاسم باید ببینیم، نباید گفتمان مقاومت جدا از مکتب حاج قاسم باشد، در تشییع ده ها میلیونی سردار، احساس و تئوریک و عواطف با هم آمیخته شد و به گفتمان مقاومت گره خورد.

مدرس حوزه و دانشگاه افزود: همانطور که میشود از سیره اهل بیت(علیه السلام) سیره سکولار ساخت، اهل بیتی را ساخت که دنبال کارهای شخصی و نماز و غیره بودند میشود سیره مجاهد هم ساخت، مجاهد در راه کار تشکیلاتی و حکومت اسلامی، مکتب حاج قاسم هم همین است، میشود مکتب حاج قاسم سکولار باشد، می شود مجاهد باشد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره بر بیانات مقام معظم رهبری بیان کرد: از نگاه حضرت آقا سردار ما اهل تدبیر و برنامه ریزی بود. حاج قاسم هم فهم راهبردی داشت هم مبتنی بر راهبرد عملیات هم می کرد. اگر مسئولین اینطور نباشند دچار التقاط میشوند.

وی ویژگی دوم سیره مدیریتی حاج قاسم را از نگاه رهبری شجاعت و جگر داشتن حاج قاسم خواند و گفت: ترس و شجاعت نداشتن از آفت مسئولین جامعه است. حاج قاسم از کار درست نمی ترسید و اقدام می کرد.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: از نگاه رهبری، حضوری قوی سردار در میدان ویژگی سوم سیره مدیریتی حاج قاسم است. با ابلاغیه کار کردن، پشت میز نشستن از آسیب های جدی است. نصف وقت یک مدیر باید حضور میدانی باشد. روستای آمرلی عراق محاصره میشود، حاج قاسم شبانه حضور می یابد و محاصره شکسته میشود.

حجت الاسلام هاشمی در پایان انتخابات ۱۴۰۰ را مهم ترین ترین پدیده کشور خواند و خاطر نشان کرد: مکتب حاج قاسم مثل خورشید می درخشد و از این مکتب در انتخابات ۱۴۰۰ باید استفاده کنیم و برای روی کار آمدن دولت جوان مومن انقلابی تلاش کنیم. براساس مکتب حاج قاسم رای بدهیم.

برچسب‌ها