طلاب با رعایت شأن طلبگی، در جامعه تاثیر گذارترند
270047

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک گفت: وقتی سخن از رعایت زی طلبگی در جامعه به میان می آید، منظور ظواهر و آن چه که دیگران از ظاهر یک طلبه انتظار دارند، می باشد.

خانم زینب روشنی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری کوثر از هرمزگان بیان کرد: طلبه به عنوان یک مسلمان مومن، موظف است در زی اهل ایمان باشد، و که به علت طلبگی، لازم و ضروری است که هنجارهای این قشر را نیز رعایت و بر انجام دستورات اسلامی بیش از دیگران مقید باشد.


وی با اشاره به وظیفه حساس طلبگی بیان کرد: اگر طلبه در رفتارهای خود مراقبت های لازم را نداشته باشد به جایگاه روحانیت آسیب و سبب بدبینی به دین مقدس اسلام خواهد شد که ضایعه ای بس جبران ناپذیر است .

استاد حوزه گفت: طلبه باید در رفتار اجتماعی، مقررات اخلاقی را رعایت و هر رفتاری را که ناشایست و ناپسند تلقی شده و یا او را در معرض تهمت قرار داده و مانع از انجام بهتر رسالت طلبگی می شود، ترک کند چرا که طلبه موظف به تقویت باورهای دینی دیگران بوده، پس خود نباید عامل تضعیف این باورها باشد.

وی در پایان گفت: انجام کارهای خلاف هنجار و زی طلبگی، باعث سلب اعتماد به طلبه و جامعه روحانیت و کاهش تاثیر او در جامعه و تضعیف باورهای دینی مردم خواهد شد که شایسته است طلاب به این امر مهم توجه داشته باشند.

برچسب‌ها