روزه‌داری، قدرت اراده و توان مبارزه با حوادث سخت را به انسان می‌بخشد
275493

مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک، بزگترین فلسفه روزه را اثر روحانی و معنوی آن دانست و گفت: روزه‌داری، مقاومت و قدرت اراده و توان مبارزه با حوادث سخت را به انسان می‌بخشد و باکنترل غرائز سرکش، بر قلب انسان نور و صفا بخشیده و او را از عالم حیوانیت ترقی داده و به جهان فرشتگان صعود می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زینب روشنی، طی گفتگویی ضمن آرزوی بهره مندی از فرصت ویزه ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: روزه از عبادت هایی است که در تمام ادیان آسمانی و برخی از ادیان غیر آسمانی وجود داشته و به اسلام اختصاص ندارد.
 
استاد حوزه گفت: روزه‌داری، نه تنها باعث سلامت و صحت بدن، بلكه موجب سلامتي روح و جان نيز می شود، در حقیقت بزرگ ترین فلسفه روزه، اثر روحانی و معنوی آن است که با محرومیت‌های موقت به انسان، مقاومت و قدرت اراده و توان مبارزه با حوادث سخت را می‌بخشد و چون غرائز سرکش را کنترل می‌کند، بر قلب انسان نور و صفا بخشیده و در نهایت روزه، انسان را از عالم حیوانیت ترقی داده و به جهان فرشتگان صعود می‌دهد.
 
خانم روشنی، بیان کرد: اولین و بزرگ ترین فایده روزه؛ تقوا، و شرط رسیدن به تقوا، اخلاص است. اگر کسی بتواند در عبادت ماه رمضان اخلاص داشته باشد، مهمان واقعی حق تعالی بوده و به مقام قرب الهی نزدیک می‌شود.
 
وی تصریح کرد: روزه تعهد و مسئولیت روزه دار را زیاد می کند و بیانگر جایگاه‌ خاص روزه در جهت رشد و تکامل شخص مسلمان در مسیر بندگی خداوند متعال است.
 
مدیر مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک، در پایان به سخنان مقام معظم رهبری اشاره و بیان کرد: بزرگ ترین درس ماه رمضان، خودسازی و اولین قدم خودسازی این است که انسان به خود و رفتار خود با نظر انتقادی نگاه کرده و عیب های خود را شناخته و درصدد رفع آن ها باشد، این از عهده ی خود انسان بر می آید و این تکلیف بر دوش نفس انسان است.

برچسب‌ها