بیان راهکارهای افرایش معنویت خانواده در ماه رمضان به زبان امام جمعه جاسک
275690

امام جمعه شهرستان جاسک، راهکارهای افرایش معنویت در خانواده در ماه رمضان را محبت بین اعضای خانواده، بهره مندی از فرصت افطار و سحر، انس با قرآن، انفاق و پیاده سازی سبک زندگی اسلامی در خانواده عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین عباس ذاکری، در نشست اخلاقی ویژه ماه مبارک رمضان که با موضوع "افزایش معنویت خانواده در ماه مبارک رمضان" و با حضور کادر، اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت ماه پر ضیافت رمضان، اظهار داشت: ماه رمضان ماه معنویت و نشاط و یکی از ایامی است که حال خوب معنوی به انسان دست می دهد.
 
امام جمعه شهرستان جاسک اظهار داشت: مهم ترین رکن تربیت در جامعه، خانواده است. فرزندان از پدر و مادر الگو برداری می کنند و چیزی که در تربیت فرزندان تاثیر بسزایی دارد، بحث عمل است.
 
وی در ادامه با اشاره به راهکارهای افرایش معنویت خانواده در ماه رمضان، با اشاره به تعبیر قرآن درباره نصیحت های لقمان به فرزندش "یا بُنَیّ اَقِمِ الصلاة ..." بیان کرد: محبت، تاثیر بسزایی در تربیت فرزندان داشته و با اجبار کاری پیش نمی رود، چنانکه قرآن کریم وقتی می خواهد نصیحت کند، همراه اجبار و زور نیست. در ماه رمضان مهر و محبت نسبت به فرزندان باید بیشتر باشد.
 
استاد حوزه تصریح کرد: نکته دوم در ماه مبارک رمضان که باعث افزایش معنویت در خانواده می شود، بحث استفاده از فرصت سحر و افطار، خواندن قرآن، شرکت در مراسم هایی که در ماه رمضان برگزار می شود، حتی در حال حاضر که شرایط برگزاری این برنامه ها نیست، فرصتی است که خانواده ها بیشتر در کنار هم باشند و سفره قرآن پهن کرده، احکامی خوانده و کتابی مطالعه کنند که قطعأ این موارد، اثر خوبی در فرزندان و خانواده دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ذاکری در ادامه یادآورشد: سومین نکته، اصلاح سبک زندگی اسلامی است. همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب براخلاق و معنویت و سبک زندگی اسلامی تاکید داشتند؛ ماه مبارک رمضان، بهترین فرصت برای اسلامی کردن سبک زندگی هاست. از ماه رمضان کمک گرفته تا آن چیزی که قرآن و اسلام می خواهد در خانواده پیاده شود. 
 
امام جمعه شهرستان جاسک، در پایان با اشاره به آیه «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً»، یادآور شد: یکی دیگر از چیزهایی که باعث افزایش معنویت می شود، انفاق است. حضرت علی و فاطمه(علیهما السلام) درس انفاق را به دیگران می آموزند و باید تلاش شود که زندگی اهل بیت(ع) الگو قرار داده و در زندگی بکار گرفته شود.

برچسب‌ها