آثار تربيتي اعتقاد به مهدويت از زبان امام جمعه بندرجاسك
276108

امام جمعه بندر جاسک گفت: رسیدن به کمال با ایجاد برنامه محقق می شود و برای ایجاد برنامه، انسان نیاز به راهنما دارد که انبیاء و اولیاء الهی و در عصر حاضر، ولي عصر(عج)، بهترین راهنما برای هدایت بشر هستند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکری در نشست اخلاقی ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور طلاب و اساتید و کادر مدرسه علمیه فاطمه بنت الرسول(س) جاسک و خانواده شهدا در فضای مجازی برگزار شد، ضمن آرزوی بهرمندی از ماه مبارک رمضان با اشاره به آیه شریفه « يُزَكِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ» در مورد تزکیه اذعان داشت: تزکیه همان تربیت؛ و تربیت به معناي فراهم نمودن زمینه و عوامل به فعلیت رسیدن استعداد های مختلفی است که در انسان وجود دارد. 
 
امام جمعه بندر جاسك، با اشاره به وجود نازنین امام زمان(عج) و تاثیر آن حضرت در زندگی انسان ها افزود: اعتقاد به مهدویت از دیر باز وجود داشته و در دین اسلام و مذاهب تشیع یکی از اصول اصلی و اساسی اعتقاد به مهدویت است. 
 
کارشناس دینی، با بیان اینکه اگر امام زمان(عج) حاضر باشند، می توان از آثار تربیتی آن حضرت بهره برد، افزود: امام غایب همانند خورشید پشت ابر بوده كه در زمان غیبت هم می توان از وجود ایشان بهره برد و در حقيقت اعتقاد به مهدویت دارای اثر فردی و اجتماعی است. 
 
امام جمعه بندر جاسك، آثار تربیتی اعتقاد به مهدویت را پنج مرحله خواند و اذعان داشت: اولین مرحله، روحیه انتظار است كه شخص منتظر، توقف ندارد، چون انتظار به معناي حرکت است و این حرکت باعث رشد و نمو انسان و رسیدن به کمال می شود.
 
 وی دومین اثر تربیتی اعتقاد به مهدویت را امید به آینده روشن معرفی و خاطر نشان کرد: آینده روشن، آینده دست یافتنی هست، آینده ای که به انسان کمک می کند، چون برخی از مردم دچار سردرگمی و انحطاط فکری هستند، اعتقاد به مهدویت می تواند به آنها کمک کند که دچار مشکلات در زندگی شان نشوند.
 
وی در ادامه سومین اثر تربیتی اعتقاد به مهدویت را محبت و شوق به امام زمان(عج) ذکر و بیان کرد: کسی که به امام زمان اعتقاد و باور دارد باعث می شود محبت خود را ابراز کند و این ابراز محبت باعث می شود که فرد، اعمال خویش را درست انجام دهد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکری، چهارمين اثر تربیتی اعتقاد به مهدویت را آمادگی و خودسازی معرفی و تصریح کرد: کسی که به امام زمان اعتقاد دارد و مي داند كه روزی ايشان خواهد آمد و دنیا را از عدل و داد بهره مند می کند، این باعث آمادگی و خودسازی شده و تلاش و کوشش می کند تا از یاران و سربازان امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) باشد.
 
حجت الاسلام والمسلمين ذاکری در پایان گفت: اعتقاد به مهدویت باعث می شود که انسان به دنبال اصلاح بوده و برای اینکه دین خدا بر روی زمین برای هميشه باشد، قيام كند و بالا رفتن روحیه معنویت اتصال بین خویش و اهل بیت(علیهم السلام) و اتصال به این که امام زمان(عج) همه را می بیند، همه این ها را می توان به عنوان آثار اعتقاد به مهدویت برشمرد.

برچسب‌ها