تقدیر از دختران شهدای مدافع حرم، همزمان با روز دختر در اراک
278494

همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) و نزدیک شدن زمان انتخابات، نشست اخلاقی بصیرتی با حضور طلاب و دختران شهدای مدافع حرم در مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در نشستی که در مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک با همکاری معاونت فرهنگی و پژوهش این مدرسه برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین ساجدی در این نشست به دو لقب کریمه و معصومه حضرت معصومه سلام الله علیها اشاره کرد و در ادامه به حدیث امام رضا(ع) که فرمودند: هرکس حضرت معصومه(س) را درقم زیارت کند، گویا من را در مشهد زیارت کرده است، پرداخت و گفت: در زیارتنامه حضرت معصومه(ع) سلام به پیامبران سلام، به صورت غایب است: «اَلسَّلَامُ عَلَی آدَمَ صفوَةِ اللَّه...»؛ ولی وقتی به رسول خدا(ص) و ائمه(ع) می رسد، همه به صورت خطاب ذکر می شود: «اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَا رَسُولَ اللَّهِ... اَلسَّلامُ عَلَیکَ یَا اَمِیرَالمُؤمِنِینَ عَلی بن اَبِی طَالبٍ... اَلسَّلَامُ عَلَیکَ یَا حَسَنَ بن علِیّ»؛ یعنی با اینکه محل دفن رسول خدا(ص) و ائمه(ع) قم نیست؛ ولی حرمشان قم است.

استاد حوزه، در ادامه در رابطه با چله آیت الله مرعشی نجفی برای پیداکردن قبر حضرت زهراسلام الله علیها و خواب آیت الله مرعشی نجفی، مطالبی را بیان کرد.

حجت الاسلام و المسلمین ساجدی، به موضوع مهم انتخابات و حضور حداکثری در پای صندوق های رأی اشاره و تصریح کرد: باید با روشنگری، مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کرد تا ضمن حضور در پای صندوق های رای، به فردی اصلح رای دهند.

در پایان از دختران شهدای مدافع حرم با اهدای لوح و کارت هدیه تقدیر شد و همچنین به طلاب دختر مدرسه و برندگان مسابقه های فرهنگی مدرسه هدایایی اهداء شد.

برچسب‌ها