جاری شدن فرهنگ رضوی در زندگی فردی و اجتماعی، سعادت بشر را رقم می زند
279052

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، جاری شدن فرهنگ و سیره رضوی در زندگی فردی و اجتماعی را مایه‎‌ی سعادت بشر در دنیا و آخرت دانست و گفت: سیره آن حضرت، نشان می دهد که رمز موفقیت در عرصه تبلیغ، هماهنگی گفتار و رفتار است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین رضا کاظم‌لو، مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین در گفتگویی اظهار داشت: فرهنگ رضوی دارای ابعاد وسیعی در حوزه زندگی فردی و اجتماعی است که خانواده های اسلامی در ابتدا باید با این سبک زندگی آشنا شوند و در وهله بعد این مفاهیم آسمانی را در زندگانی خود جاری کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم‌لو، در ادامه به فرمایش امام رضا(علیه السلام) اشاره و تصریح کرد: امام رضا(علیه السلام) به دوستداران خود سلام رسانده و آنها را سفارش کرده است که در دلهایتان شیطان را جای ندهید و همیشه در گفتار و رفتار، صادق و امانتدار باشید و سفارش به سکوت پرمعنا و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده کرده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان قزوین، با تشریح این روایت گفت: اهل بیت(علیهم السلام) آمده‌اند تا مسیر سعادت را به ما رهنمون شوند، چه در گفتار و چه در رفتار؛ مانند روایتی که بیان شد، حضرت سفارش به اوصاف حسنه ای می کند که خود عامل ترین افراد به آن است. ما حوزویان نیز باید رهرو این بزرگواران باشیم تا بتوانیم در جامعه اثر خوبی داشته باشیم.

وی یادآورشد: با بررسی زندگانی مبارک امام رضا(علیه السلام)، صداقت، اداء امانت و دوری از جدل های بیهوده را در رفتار آن حضرت مشاهده می کنیم، لذا رمز موفقیت در عرصه تبلیغ هماهنگی گفتار و رفتار است.

برچسب‌ها