مهمترین راه تقرب الهی، تولی و تبری است
279254

امام جمعه شهرستان اردکان، مهمترین راه تقرب الهی را تولی و تبری دانست و گفت: اهل بیت(ع) مصداق بارز حب فی‌الله هستند و مقدمه حب و دوستی با آنان، شناخت و آشنایی با کلام و معارف حضرات معصومین(ع) است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین سیداسماعیل شاکر، در جمع اساتید و کارکنان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، با تبریک میلاد امام رضا(علیه السلام) گفت: ماه ذی‌القعده وقف امام رضا(علیه السلام) است؛ چراکه ابتدایش با ولادت حضرت معصومه(سلام الله علیها) و در ادامه با میلاد علی بن ‌موسی الرضا(علیه السلام) همراه و بیست و سوم این ماه روز زیارتی امام رئوف(علیه السلام) ‌و در پایان ماه با شهادت امام جواد(عیه السلام) فرزند حضرت رضا(علیه السلام) به پایان می رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به روایت" الحُب فِی الله و البُغضُ فِی الله"، بهترین راه تقرب و رسیدن به کمال الهی، محبت با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا و به عبارتی" تولی و تبری" است و انسان وقتی کسی را دوست بدارد همه تلاش و سعی خود را بکار می‌گیرد تا مطابق وی رفتار کند.

امام جمعه اردکان افزود: اهل بیت(علیهم السلام) مصداق بارز حب فی‌الله هستند و مقدمه حب و دوستی با آنان، شناخت و آشنایی با کلام و معارف حضرات معصومین(علیهم السلام) است.

وی بیان کرد: یکی از عوامل برای افزایش دوستی با ائمه اطهار(علیهم السلام) زیارت آنهاست و زیارت، محبت را در دل‌ها رویانیده و تقویت می‌کند. ارتباط با معصومین(علیهم السلام) سبب رفع گرفتاری‌ها در زندگی انسان بوده و سرمایه‌ای ارزشمند در دنیا و آخرت برای اوست.

حجت الاسلام والمسلمین شاکر، در ادامه به بیان روایت «سَتُدْفَنُ بَضْعَةُ مِنِّي بِأَرْضِ خُرَاسَانَ لَا يَزُورُهَا مُؤْمِنُ الَّا أَوْجَبَ اللَّهُ لَهُ الْجَنَّةَ وَ حَرَّمَ جَسَدَهُ عَلَيَّ النَّارِ؛به زودي پاره‏‌ي تن من در سرزمين خراسان دفن مي‏‌شود که هيچ مؤمني او را زيارت نمي‏‌کند، مگر اين که خداوند بهشت را بر او واجب ساخته و پيکرش را بر (آتش) دوزخ حرام مي‏‌سازد.» از پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) پرداخت و گفت: امام رضا(علیه السلام) از کامل ترین مومنان، صدیقان، مجاهدان، صالحان، شهیدان و هادیان امت است و زیارت ایشان از پاداش و آثار خاصی برخوردار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مطالعه کتابهایی در زمینه عترت و حفظ ارتباط با اهل بیت(علیهم السلام) با عمل به دستورات آنها، راهی برای رسیدن به سعادت است.

برچسب‌ها