مبارزه ائمه(ع) با انديشه‌های انحرافی ریشه در جهت‌گيری علمی و عملی‌شان دارد
279329

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان گرمی، جهت‌گيری علمی و عملی ائمه معصومین(ع) را دلیل مبارزه آنها با انديشه‌های سلفی و انحرافی دانست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین حسینعلی قربانی، در نشست علمی - فرهنگی با موضوع سیره علمی امام رضا(علیه‌السلام) که در مدرسه علمیه ولی عصر (عج) شهرستان گرمی برگزار شد، گفت: مهربانی صفت زیبای خداست و نخستین خصلت نیکویی است که به گونه‌ای غیرقابل وصف در وجود ائمه معصومین(ع) تجلی یافته است.

وی افزود: در روزگاری که امام رضا(عليه‌السلام) زندگی می‌کرد مسائل علمی، رونق خاصی داشت و با امور سياسی و اجتماعی به‌هم تنيده بود. امام در اين زمان از نظر سياسی به‌طو‌ر کامل محدود شده بود و بحران‌های فکری و سياسی نیز در جامعه رواج داشت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گرمی بیان داشت: دوره مأمون، اوج منازعات کلامی بود و بعد از مامون، معتزله تأثيرات علمی و فکری در جهان اسلام به وجود آوردند، عقل‌گرايی معتزلی به نوبه خود جامعه اسلامی را در مقابل افکار وارداتی مسلح کرد، اگرچه افراط و تفريط نیز در کار آنها سبب آسيب‌ فکری برای‌شان می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین قربانی اظهار داشت: جهت‌گيری علمی و عملی ائمه معصومین(علیهم‌السلام) بود که با انديشه‌های سلفی و انحرافی به شدت برخورد و مبارزه می‌کرد و امام رضا(علیه‌السلام) نیز در اين دوره، از اسلام اصيل و انديشه‌های ناب پيامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) با استفاده از ابزارها و مقتضيات زمان، دفاع ‌کرد و وظيفه الهی خود را عملی ساخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه گرمی، به حرکت امام رضا(علیه‌السلام) برای مقابله با انحراف‌های پیش‌آمده در دین اشاره کرد و بیان داشت: این امام همام برای دفاع از دین، از روش پاسخگويی به شبه‌های علمی و عقيدتی مردم در زمينه‌های مختلف، برگزاری جلسات علمی و تربيت شاگردان و نخبگان و شرکت در مناظرات علمی و کلامی که با حضور رهبران مذاهب و اديان فراهم می‌شد، استفاده می‌کرد.

برچسب‌ها