لازمه تحقق مدیریت تحول در حوزه اسلامي تغيير فرهنگ افراد است
279444

معاون تهذیب مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در جمع دانش آموختگان خواهر شهرستان گراش، گفت: برای پدید آوردن تحول در منطقه باید با جدیت تمام، روی فرهنگ افراد كار كرد.

به گزارش پايگاه خبری و رسانه ای حوزه های علميه خواهران، حجت‌الاسلام و المسلمین علی صدوقی، معاون تهذیب مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم، در نشست اخلاقی ویژه دانش آموختگان که در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(علیها السلام) شهرستان گراش در استان فارس برگزار شد، گفت: ما انقلاب کردیم تا در جامعه تحول پدید آید، لازمه اینکه این تحول بخواهد بصورت اصیل خود را نشان دهد، داشتن نیروی کارآمد انسانی است.

وی افزود: برای پدید آمدن تحول، به پنج حوزه مدیریتی نیاز است؛ اگر کسی به این پنج رکن بی‌اعتنا باشد، با نقصان روبه رو می‌شود، اولین رکن؛ داشتن برنامه جامع، و دومین رکن؛ تربیت نیروی انسانی متناسب با آن برنامه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدوقی بیان داشت: سازماندهی نیرو، بودجه و نظارت و ارزشیابی از دیگر رکن‌های مدیریت تحول است. برای پدید آوردن تحول در منطقه باید با جدیت تمام، روی فرهنگ مردم كار شود.

وی تصریح کرد: فرهنگ، یک جریان نظامند ارزشی است که در شخصیت درونی يك فرد نهادینه شده و محصول انتخاب شخص است كه به شدت با آن مانوس و قابل انعطاف است و تمام بایدها و نبایدهای زندگی فرد را تایید می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدوقی با بیان اینکه لازمه‌ی تحقق مدیریت تحول در حوزه اسلامی اين است كه در ابتدا باید فرهنگ افراد تغيير كند و ساختار اسلامی را طوری تبیین کرد که آن را انتخاب و انس به این راه را در وجودش نهادینه شود، خاطرنشان کرد: کسی می‌تواند فرهنگ دینی را به دیگری منتقل کند که خودش طعم شیرین آن فرهنگ را چشیده باشد. اگر بخواهیم فرهنگ دینی با هویت ایمانی همراه باشد، باید این هویت را با امام زمان(عجل الله تعالی) تعریف کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین صدوقی با اشاره به اینکه فرهنگ‌ با اتصال به بحث امامت، به فرهنگ منتظرانه در عصر غیبت و فرهنگ ناصرانه در عصر ظهور تبدیل شود، گفت: اگر بخواهیم منتظرانه زندگی کنیم، باید فرهنگ منتظرانه در شخصیت ما تعبیه شود.

وی با تاکید بر اینکه انسان منتظر وظیفه دارد در هر موقعیت به صورت مستمر به خودسازی و دیگرسازی بپردازد، افزود: هدف از این کار رسیدن به تعالی است، پس باید نقاط ضعف و قدرت افراد را شناسایی سپس آنها را ارتقاء داد.

برچسب‌ها