خانواده امن‌ترین پناهگاه برای فرزندان است
280095

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش گفت: خانواده امن‌ترین پناهگاه برای فرزندان بوده و در امور مختلف والدین با فرزندان باید به مشورت بپردازند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم زینب فقیهی، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(علیها السلام) گراش، در نشست اخلاقی که به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: والدین در گفتار خود باید روشن، به اندازه و پیرامون علایق فرزندان صحبت کنند، زمان گفتگو، بحث و تبادل نظر را بیشتر و نظرات او را در مدیریت خانه و تصمیم‌گیری‌ها اساسی اخذ کنند.

وی افزود: از آنجا که خانواده، امن‌ترین پناهگاه برای فرزندان است، باید در امور و برنامه ریزی‌ها تا حد امکان از سلیقه او استفاده و در انجام کارها از او همفکری بخواهند که این خود زمینه‌ای می‌شود تا فرزندان نیز در مسائل خود با والدین به مشورت بپردازند.

خانم فقیهی گفت: خانواده باید محیط و شرایطی را فراهم کند که فرزند بتواند در انجام کاری به شکل مستقل وارد عمل شود و از عهده آن برآید، حس اعتماد به نفس، غرور و موفقیت پیدا کرده و سبب خرسندی و سلامت روحی در او شود.

وی افزود: خانواده باید فرزندان را به فراگیری مهارت‌های ارتباطی فراخواند و از سوی دیگر زمینه اعتماد والدین و جلب محبت آنها را به خود فراهم و به گونه‌ای عمل کنند که کلام والدین حجت باشد.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گراش گفت: فرزندان باید والدین را بخشی از هرگونه راه‌ حل برای مسائل خانواده دانسته و نتایج رفتار خود را منفک از سرنوشت و آینده خانواده ندانند، زیرا فرزندان مهمترین سرمایه هر خانواده محسوب می شوند.
 

برچسب‌ها