اجرای برنامه های محرم، صبری زینب وار می خواهد
282421

مدیر مدرسه علمیه قدسیه بهشهر گفت: طلاب برای اجرای برنامه های محرم، باید روحیه ایثار و فداکاری و صبر زینبی داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم حمیده مظلومی، ضمن اشاره به برنامه های ویژه محرم، از برپایی عزاداری در دهه ی اول ماه محرم و احیای شب عاشورا خبر داد و اظهار داشت: هدف از اجرای این برنامه ها، احیای دین و ترویج معارف دینی است که شیعیان با حضور در مراسم عزاداری محرم و با کسب معنویت، نفس خود را دربرابر نفوذ شیطان بیمه می کنند.

وی ادامه داد: پویش «هر خانه یک حسینیه» ویژه فرزندان خردسال طلاب است و آنها می توانند تصاویر کودکان دلبند خود و منازل سیاهپوش شده خود را برای مدرسه ارسال نمایند.

خانم مظلومی بیان کرد: برگزاری یک دهه عزاداری در این مدرسه، احیای شب عاشورا، تهیه و توزیع پرچم عزاداری امام حسین علیه السلام، اعزام طلاب جهادی به بیمارستان کرونایی جهت کمک، رنگ آمیزی قبور شهدا، تهیه آبمیوه طبیعی جهت توزیع بین بیماران کرونایی در بیمارستان ها، برگزاری همایش سه ساله های حسینی(علیه السلام)، تهیه و توزیع بسته های معیشتی در ایام عزای حسینی در قالب طرح کمک های مومنانه، برپایی موکب اربعین و ... را از برنامه های ویژه ماه محرم در مدرسه علمیه خواهران قدسیه بهشهر عنوان کرد.

مدیر مدرسه علمیه قدسیه بهشهر، با اشاره به رنگ آمیزی قبور شهدا، اضافه کرد: زنده نگه داشتن یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست، به همین جهت گروه هیات دختران این مدرسه، با رنگ آمیزی این قبور ارزشمند، نشان می دهند که این بندگان برگزیده خداوند، برای حفظ خاک میهن مان از جانشان گذشتند، اما با گذشت سالیان طولانی، جوانان این سرزمین لطف آنان را فراموش نخواهند کرد.

خانم مظلومی تصریح کرد: از دیگر برنامه های ماه محرم، اعزام طلاب جهادی به بیمارستان کرونایی و دادن روحیه به بیماران و همراهان آنها و کمک به کادر بیمارستان بود و لازمه اجرای این برنامه ها، علاوه بر داشتن ایثار و فداکاری، صبر زینبی آنهاست.

برچسب‌ها