عواقب "جریان مثبت اندیشی" تبیین و بررسی شد
282522

نشست علمی- پژوهشی با موضوع «جریان شناسی انحرافات معاصر با تأکید بر جریان مثبت اندیشی»، با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) و مرکز تخصصی فقه و اصول اردکان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام والمسلمین محسن شریعتی در این نشست گفت: دین اسلام، دین کاربردی است و به همین دلیل انحرافات بیشتری در آن صورت می گیرد، متاسفانه یکی از معضلات و مشکلاتی که در جامعه امروز وجود دارد و مردم را به دام انداخته است، همین جریان ها و گروه های انحرافی است.

وی افزود: وظیفه ی ما در این جریان شناسی مدیریت فوق فعال است تا نتوانند این گروه ها پیشرفت کنند.

کارشناس دینی ادامه داد: برخی از انحرافات و خرافاتی که در جامعه به وجود آمده است: وسواس، فال گیری و رمالی، چشم سوم، کف بینی، حس ششم و... می باشد و بعضی از اشکالات وارده به این انحرافات اغراق گویی، عدم نتیجه دادن، خراب‌تر کردن زندگی مردم، ابهام گویی و مطرح کردن مباحثی خلاف عقل و دین است.

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی، در ادامه با اشاره به اینکه مفهوم روانشناسی مثبت اندیشی از طریق مارتین سلیگمن، روانشناسی که روی افسردگی تحقیق می کرد، رایج شد، افزود: او دیدگاه های متفاوتی را برای مقابله با مشکلات مختلف، موقعیت ها و نابهنجاری ها پیدا کرد و معتقد بود مثبت اندیشی، نتایج و عواقب جبران ناپذیری چون سلب اختیار از انسان، خود محوری و انسان محوری، اصالت انسان(خروج از حاکمیت خدا) و همچنین یک جریان انحرافی مناسب دنیا و فرهنگ غرب است.

برچسب‌ها