مدیر جدید حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری معرفی شد
282907

در مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حجت الاسلام سیدمصطفی هاشمی، به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری معارفه شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در مراسمی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور، حجت الاسلام والمسلمین واحدی، معاون امور حوزه های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد و جمعی از مسئولان استانی، مدیر جدید حوزه‌ علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری معارفه شد.

در این مراسم از خدمات یازده ساله حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی بلداجی، تجلیل و حجت الاسلام و المسلمین سیدمصطفی هاشمی به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری معرفی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین بهجت پور، در این آیین در سخنانی اظهار داشت: از نشانه‌های سلامت انقلاب اسلامی ایران این است که رفع استضعاف می‌کند و فرصت‌های مناسب را در میان مردم خود می‌گذارد و فضا را برای به صحنه آمدن استعداد مردم فراهم کند.

وی بیان داشت: مسئله حوزه‌های علمیه به مدد نگاه دوراندیشانه و عدالت‌ورز حضرت امام(ره)، درها را به روی خواهران باز و فرصت‌ها را برای آن‌ها فراهم کرد و ظرفیت‌های لازم را برای حضور خواهران فراهم نمود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: در حال حاضر 9 مدرسه علمیه که یکی از آن‌ها مرکز تخصصی سطح سه است، در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد و هم اکنون 1000 طلبه خواهر مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: اسلام فعالیت‌های اجتماعی را مخصوص به مردان نمی‌داند، انقلاب اسلامی در حال ایجاد این فرصت است که بانوان بتوانند مسائل مربوط به اجتماع و خودشان را به نحوه شایسته‌ای حل کند و پاسخ دهد.

حجت الاسلام و المسلمین بهجت‌پور اظهار داشت: اگر آسیب‌های اجتماعی مرتبط با خانواده و ...  را به دست خانم‌ها سپرد و آن‌ها را به صحنه آورد، مطمئنا حل چنین مسائلی سخت نیست، مسئولینی که خود را حلاّل همه مشکلات می‌دانند، کارشان به تاخیر می‌افتد و توفیق آنان اندک است.

وی گفت: وقتی ما ظرفیت را به نحو شایسته مدیریت می‌کنیم، انبوهی از مسائل را به نحو شایسته می‌توانیم حل کنیم، اینکه مسئله طلاق، فرزندآوری و ... حل نمی‌شود، ناشی از این است که ظرفیت زنان هنوز به نحو شایسته به میدان آورده نشده است.

همچنین در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: خوب است که انسان با دست پر از یک مجموعه‌ای خارج شود و برای خود بالندگی و افتخار به یادگار بگذارد.

وی ادامه داد: حقیقتا حوزه‌های علمیه خواهران، ظرفیت عظیم و در عین حال یک ضرورت مهم برای جامعه است، جامعه با بسیاری از مشکلات مواجه است که بخش عمده آن با امور فرهنگی قابل حل است و بخش زیادی از آن امور فرهنگی، بر عهده خواهران است.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اگر ظرفیت حوزه‌های خواهران در عرصه آموزش و تربیت و نقش آفرینی به معنای واقعی عملی و کاربردی شود، نیمی از معضلات فرهنگی جامعه مرتفع می‌شود، لذا هرمقدار برای این بخش سرمایه‌گذاری شود، ماندگار است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: باید دولت، مجلس و دستگاه‌های فرهنگی دیگر هر چه می‌توانند به این بخش کمک کنند که حوزه‌ها بتوانند آنگونه که باید نقش آفرین باشند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: مشکلات حوزه خواهران نسبت به حوزه برادران کمتر و انصافا همکاری خواهران امیدبخش‌تر است، مسئله مراکز تخصصی بسیار مهم بوده و امید است رشته‌های تخصصی کاربردی که تربیت‌کننده نیرو در عرصه‌های مختلف هستند، ایجاد شود.

وی ادامه داد: اکنون در حوزه برادران به دنبال ایجاد یک مرکز تخصصی با رشته‌های گوناگون هستیم، تخصصی پیش رفتن، یعنی نیروی آماده را تحویل جامعه دادن و امید است شاهدبالندگی هرچه بیشتر حوزه‌ها باشیم.

برچسب‌ها