رهبر انقلاب و مراجع‌تقلید از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات دعوت کردند

رهبر انقلاب اسلامی و مراجع‌تقلید در پیام‌های جداگانه‌ای، از مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی برای شرکت باشکوه در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب اصلح دعوت کردند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرات آیات مکارم‌شیرازی، نوری‌همدانی، سبحانی و جوادی‌آملی در پیام‌های جداگانه‌ای از مردم بصیر و فهیم ایران برای شرکت باشکوه در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب اصلح دعوت کردند.

در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است:

امیدواریم که ان‌شاءالله این مرحله دوم اجتماع مردم شوق‌انگیز و مایه آبرو برای نظام اسلامی باشد. این را مکرر عرض کردیم که مشارکت مردم برای نظام جمهوری اسلامی پشتوانه و مایه آبرو و مایه سربلندی است، اگر چنانچه مردم مشارکت واضح‌تر، بهتر و روشن‌تری داشته باشند، نظام جمهوری اسلامی این توانایی را پیدا خواهد کرد که حرف، نیّات و مقاصد خودش را چه در داخل کشور و چه در مجموعه‌ امتداد راهبردی کشور تحقق ببخشد و این فرصت خیلی بزرگی برای کشور است.

امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال دل‌های همه ما را هدایت کند به آنچه که مورد رضای او است و همه کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند و بهبود اوضاع کشور و پر کردن خلاء‌ها را دوست دارند، به‌وسیله آرایشان این را در روز جمعه ارائه کنند و نشان دهند و خداوند توفیق دهد که بتوانند بهترین را انتخاب کنند و کسی که بتواند این اهداف را ان‌شاءالله در کشور تحقق ببخشد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با صدور پیامی مردم را به حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهور دعوت کردند.

در این پیام آمده است: مردم شریف ایران اسلامی بار دیگر در عرصه انجام تکلیف الهی انسانی انتخابات قرار گرفته‌اند، بر همه واجدان شرایط لازم است با شرکت پر شور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایستۀ جایگاه مهم ریاست‌جمهوری اسلامی ایران، کار نیمه‌تمام را تمام، و وظیفۀ شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آیندۀ جامعه ادا نمایند. 

از درگاه خداوند متعال عزّت، اقتدار و سربلندی جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران را مسألت دارم.

آیت‌الله نوری‌همدانی در پیامی مردم را به حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند.

در این پیام آمده است: با قدردانی از همه کسانی که در مرحله نخست انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم به پای صندوق رأی آمدند، با توجه به شرائط ویژه داخلی و خارجی و نیز برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و بالا بردن قدرت کشور در عرصه های بین‌المللی و تجلی وحدت‌ و همدلی در کشور همه عزیزان خصوصاً کسانی که در مرحله اول نتوانستند در انتخابات شرکت کنند با اراده محکم و گام استوار در روز جمعه حضور یافته و با انتخاب فرد اصلح بار دیگر شکوه و عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذارند، توفیق همگان را از خداوند متعال خواستارم.

آیت‌الله سبحانی با صدور پیامی ملت شریف ایران را به حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کرد. 

در این پیام آمده است: مملکت مشکلاتی دارد، راه حل مشکلات انتخاب اشخاصی یا شخصی است که در حقیقت مشکل را بداند و عمل کند.

این مرجع تقلید با اشاره به ویژگی‌های فرد اصلح و لزوم انتخاب چنین فردی افزود: شخصی که انتخاب می‌شود باید به اصطلاح هم فعال باشد و هم در واقع مُدرک مشکلات باشد، انتخاب چنین فردی یک نوع فریضه است.

آیت‌الله جوادی‌آملی همگان را به حضور در انتخابات و پای صندوق‌های رأی دعوت کرد.

 در این پیام آمده است: مردم در دین اسلام محوریت اصلی را دارند و جایگاه آنها صرفاً به دلیل انتخابات و جمهوریت نیست؛ مردم ایران نیز مردمی بزرگ و با فرهنگ هستند و در همه صحنه های کشور از جمله دفاع مقدس حضور فعال داشته اند، باید مسئولین این تلاش و از خود گذشتگی مردم را قدر بدانند و با سر و سامان دادن به اوضاع اقتصادی و اجتماعی کاری کنند تا ملت بتواند روی پای خود بایستد.

 امروز موظف هستیم وحدت خود را حفظ کنیم و در این مناسبت ها مانند انتخابات که در استقلال کشور، امنیت، عظمت، جلال و شکوه این مملکت دخیل هستند حضور فعال داشته باشیم، حضور در پای صندوق های رأی، یک قدرت ملی، دینی و اسلامی است که دشمن زدایی می کند و تا وقتی مردم در صحنه حضور دارند، برای کشور هیچ گونه مشکلی پیش نخواهد آمد. امیدواریم به حرمت خون های پاک شهداء، مردم در این صحنه ها حضور فعال داشته باشند تا استقلال کشور نیز محفوظ بماند.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha