جوانان در جهت اعتلای انقلاب اسلامی در گام دوم تلاش کنند
283828

خانم ترقی، استاد حوزه تصریح کرد: جوانان امروز ایران اسلامی باید با شناخت و درس گرفتن از جوانان دوران دفاع مقدس، در جهت اعتلای انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب گام بردارند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشست بصیرتی «نقش دفاع مقدس در تربیت دینی جوانان» در مدرسه علمیه کوثر علی‌آبادکتول برگزار شد.

در این نشست، خانم نسیبه ترقی با تسلیت ایام اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در هفته دفاع مقدس، بیان کرد: حدود دو هزار طلبه شهید و هفت هزار بانوی شهیده در جنگ تحمیلی از افتخارات و الگوهای ماندگار طلاب خواهر است.

وی افزود: میانگین سن شهدا 23 سال بوده که این نشان از درک و فهمیدگی جوانان انقلابی و ولایتمدار است که از ۱۱سالگی به حکم رهبرکبیر انقلاب جان خود را برای دفاع از دین و محکم کردن ریشه‌های انقلاب فدا کردند.

مشاور مدرسه علمیه کوثر علی‌آبادکتول، با اشاره به هجوم فرهنگی دشمنان علیه انقلاب اسلامی اظهار کرد: دفاع مقدس، جنگ حق علیه باطل بود و این جنگ تمام شدنی نیست.

خانم ترقی، توفیق شهادت را منوط بر زندگی شهدایی دانست و افزود: بر اساس سخنان مقام معظم رهبری(دام عزه) در کتاب مرگ تاجرانه، اخلاص در عمل و نادیده گرفتن خود و انجام تکالیف شرعی از مهم‌ترین ویژگی‌های شهداست.

وی با بیان اینکه جوانان دارای روحیه پاک و اثرپذیر هستند، خاطرنشان کرد: اگر نوجوانان و جوانان عصرحاضر سبک زندگی شهدا را الگوی خود قرار دهند، تغییر بزرگی در فرهنگ جامعه اسلامی رخ می‌دهد.

استاد حوزه، با استناد به کتاب "من میترا نیستم"، تنها راه رسیدن به مقام شهادت را خودسازی دانست و گفت: شهیده زینب کمائی از شهیدان برجسته، خودساخته و تاثیرگذار در زمان خود بود که معنویات و فعالیت های فرهنگی، اجتماعی این بزرگوار موجب شهادت ایشان در سن ۱۴سالگی شد.

خانم ترقی در پایان تصریح کرد: جوانان در چله اول انقلاب، انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و آن را تثبیت کردند؛ جوانان امروز ایران اسلامی نیز باید با شناخت و درس گرفتن از جوانان دوران دفاع مقدس، در جهت اعتلای انقلاب اسلامی در چله دوم انقلاب گام بردارند.

برچسب‌ها