نجات در، افزایش علم، ارتقاء فهم به موازات علم، تقویت عقلانیت و افزایش صبر و ظرفیت است
284248

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: اگر افزایش علم، ارتقاء فهم به موازات علم، تقویت عقلانیت و افزایش صبر و ظرفیت، از ویژگی های نهادینه شده در افراد شود، اهل نجات می شوند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آیت الله محمدی لایینی در جمع مسئولین و طلاب مدرسه علمیه قدسیه بهشهر، در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: حضرت زینب(سلام الله) چهار ویژگی داشتند که همه افراد جامعه اعم از مرد و زن می توانند آن ها را داشنه باشند، همان طور که خداوند حضرت آسیه(سلام الله) را مثل و نمونه ای برای اهل ایمان دانستند و در جایی دیگر امام سجاد(علیه السلام) به عمه بزرگوارشان فرمودند: یا عمتی انت بحمدالله عالمه غیر معلمه، تو، بحمداللّه‏، عالمى هستى كه نزد كسى تعليم نديدى و دانايى هستى كه نزد كسى نياموختى، علم حضرت اکتسابی متداول نبود بلکه عالمه غیر معلمه بود. خواهران طلبه هم باید دارای علم باشند و با آموزش به این درجات برسند.

وی تصریح کرد: دومین ویژگی حضرت زینب(سلام الله)  فهیم بودن و بصیرت آن حضرت است، فردی ممکن است علم داشته باشد ولی فهم و بصیرت لازم را نداشته باشد،

وی با اشاره به اللهم اخرجنی من ظلمات الوهم و اکرمنی بنور الفهم، بیان کرد: باید عالم باشد تا جهلش برطرف شود و فهیم باشد تا وهمش برطرف گردد، چرا که گاهی عالمان نیز دچار توهم و گمراهی می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران تاکید کرد: طلاب گرامی منشور روحانیت حضرت امام(ره) را که در ماه های پایانی عمر شریف شان نوشتند حتما مطالعه کنند، چون این منشور شامل نکات مهم و کلیدی و اساسی برای آنهاست و می تواند آنها را به مسیر درست رهنمون باشد.

وی سومین ویژگی حضرت را، عاقل بودن ایشان عنوان کرد و افزود: حضرت زینب(علیها سلام) عقیله بنی هاشم بودند، انسان باید عاقل باشد و کارها را بر اساس عقلانیت پیش ببرد، مقام معظم رهبری(مدظله) فرمودند که ما جنگ را، براساس عقلانیت اداره کردیم، مساله دفاع مقدس یک مساله عقلانی است که ملت ایران عقلانی ترین حرکت را داشتند.

وی بیان کرد: در مساله کرونا هم باید عقلانی عمل کنیم، اثر دعا و توسل مهم است اما نباید از علل و عوامل علمی نیز غافل شویم، مقام معظم رهبری(حفظه الله) فرمودند، ماسک بزنیم، دستکش استفاده کنیم و ... دعای هفتم صحیفه سجادیه هم، تاکید بر عقلایی بودن مساله می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لایینی ادامه داد: آخرین ویژگی برجسته حضرت زینب(س)، صبر است که واقعا صبر ایشان بسیار سنگین و عظیم می باشد و ما در فراز و نشیب زیاد زندگی باید صبر داشته باشیم، امروز ملت بزرگوار جامعه ی ما باید این چهار ویژگی را در خودشان نهادینه سازند، افزایش علم، ارتقاء فهم به موازات علم، تقویت عقلانیت و افزایش صبر و ظرفیت، پس امروز هم حضرت زینب(سلام الله) می تواند به ما کمک کند و ویژگی های ایشان به داد ما برسد و اگر این ویژگی ها در افراد نهادینه شود اهل نجات می شوند، مدارس علمیه خواهران باید خروجی شان این گونه باشد.

برچسب‌ها