رسول خدا(ص) دل‌های گمراه انسان‌ها را شیفته مکتب اسلام کرد
284861

امام جمعه شهرستان گرمی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) به‌عنوان کامل‌ترین الگوی بشریّت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز بود، گفت: آن حضرت دل‌های گمراه انسان‌ها را شیفته مکتب اسلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین ید‌الله صفری در آیین سالروز ولادت پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و امام جعفر صادق(علیه‌السلام) که در مدرسه علمیه ولی عصر(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) شهرستان گرمی برگزار شد، با اشاره به اینکه هيچ يک از افراد و هيچ گروهی از جوامع انسانی در دنيا بدون الگو و سرمشق زندگی‌ نمی‌كنند، گفت: بی‌شک انسان در زندگی اجتماعی اثرپذير و اثرگذار بوده و برای خود الگویی دارد.

وی گفت: خواسته قرآن كريم از ما این است كه در تمام مراتب كمال و فضيلت همانند پيامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) باشيم بنابراین بایستی سيره و روش آن حضرت را مسیر راه خود قرار داده و به آن سو حرکت كنيم.

امام جمعه شهرستان گرمی پیامبراکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) را اسوه حسنه از سوی قرآن معرفی کرد و افزود: اگر رفتار، منطق و حرکات پیغمبر اسلام در جامعه قابل پیاده‌شدن و الگوگیری نبود هرگز قرآن بر روی این مساله تاکید نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین صفری بیان داشت: حضرت محمد(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) دارای خُلق عَظیم بوده و رَحمَة‌لِلعَالَمین است بنابراین آن حضرت نمونه الگوی اخلاقى براى انسان‌ها در تمامی دوران هاست.

سخنران نشست تصریح کرد: آن حضرت به‌عنوان بهترین و کامل‌ترین اسوه‌ راستین بشریّت، نسبت به تمام مردم بسیار دلسوز، صمیمی و مهربان بود و در راستای متخلق‌بودن به اخلاق و کردار کریمانه بود که در طول ۲۳سال نبوت توانست دل‌های گمراه بسیاری را شیفته مکتب اسلام کند.

برچسب‌ها