رشد علمی و تربیتی طلاب دو رسالت مهم امروز اساتید حوزه های علمیه خواهران است
284866

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی گفت: رشد علمی و تربیتی طلاب دو رسالت مهم امروز اساتید حوزه های علمیه خواهران است که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین حسینعلی تهرانی، معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور، در گردهمایی اساتید حوزه های علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه حضور در حوزه های علمیه و خدمت به طلاب، توفیقی الهی است، گفت: این توفیق نصیب همه کس نمی شود و باید قدردان آن باشیم.

وی همچنین با تأکید بر اینکه سیره و رفتار پیامبر اکرم(ص) باید در همه احوال الگوی طلاب و اساتید حوزه های علمیه باشد، اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) برای هدایت مردم حریص بود؛ ما نیز در حوزه های علمیه باید نسبت به زندگی، ایمان و تربیت عموم مردم توجه ویژه داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) تصریح کرد: تفاوت انسان فرهیخته با دیگران این است که او تنها اهل گفتن نیست بلکه به آنچه می گوید و یاد می گیرد، عمل نیز می کند و این مهمترین نیاز امروز حوزه های علمیه است.

معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور، با تأکید بر اینکه امروز اساتید حوزه های علمیه دو رسالت مهم بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: رشد علمی و تربیتی طلاب، دو رسالت مهم امروز اساتید حوزه های علمیه خواهران است که باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در امور علمی، طلاب باید حس کنند که به حضور در محضر استاد محتاج هستند، افزود: باید در حوزه های علمیه خواهران طلبه به معنای واقعی کلمه برای استفاده از محضر استاد احساس تشنگی کند و تا این نشود، استاد موفق نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین تهرانی اضافه کرد: در امور علمی هم باید احاطه استاد خوب باشد و هم بداند علمی که می خواهد انتقال دهد، سبب اشتیاق طلبه می شود و این کار آسانی نیست.

وی عدم اغنای فکری طلاب را عامل اصلی بی انگیزگی آنان بیان کرد و گفت: به یقین اگر استاد به رسالت هایش درست عمل کند، احساس خستگی و بی انگیزگی در طلبه معنایی نخواهد داشت.

برچسب‌ها