معارف شیعی با الگوگیری از سیره اهل‌بیت(ع) و بدون اهانت به مذهب‌های دیگر بیان شود
285074

کارشناس دینی با بیان اینکه طلاب نباید به بهانه وحدت، از تبلیغ و دفاع از معارف شیعی غافل شوند، گفت: با الگوگیری از سیره اهل‌بیت(ع)، با استدلال عقلی و با مطالعه و شناخت شبهات اعتقادی، بدون اهانت به مذاهب دیگر، از معارف شیعی دفاع شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، نشست مجازی «نقش طلاب در وحدت مسلمانان» در مدرسه علمیه کوثر علی‌آباد کتول برگزار شد.

در این نشست، حجت‌الاسلام و‌المسلمین علی‌اکبر نصرتی بیان کرد: مسائل مهم علمی و اعتقادی مانند بحث وحدت، برای جلوگیری از مشاجره و انحراف باید به دور از عوام‌زدگی یا تندروی، به کارشناسان و عالمان دین سپرده شود.

وی با اشاره به انواع وحدت در دین مبین اسلام عنوان کرد: وحدت اعتقادی و وحدت فقهی در مذهب‌های مختلف نسبی است و اختلافات زیادی در اعتقادات و احکام در بین آنان و حتی در بین عالمان و پیروان یک مسلک اعتقادی نیز وجود دارد.

کارشناس دینی، سومین نوع وحدت را وحدت جبهه خداپرستان در برابر دشمنان دانست و افزود:‌ با وجود امکان اختلافات در مسائل مختلف بین مسلمانان، مانعی برای اصل وحدت و همدلی در برابر دشمنان مشترک وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرتی با بیان اینکه شناخت و معرفت نسبت به مذهب‌ها از عوامل مهم وحدت آفرین است، اظهار کرد: بسیاری از اختلافات به دلیل عدم شناخت کافی در بین دو مذهب و اندیشه‌‌های فرقه‌های آنها رخ می‌دهد.

وی با اشاره به آیه «أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِكَ بِهِ شَيئًا» اظهار کرد: خداوند متعال مسلمانان را از طریق وحدت جهان شمولی و وحدت مستضعفان بر علیه مستکبران، به وصول به تمدن اسلامی سوق می‌دهد.

کارشناس مذهبی در پایان با استناد به آیه《ٱدعُ إِلَى سَبِيلِ رَبِّكَ بِالحِكمَةِ وَٱلمَوعِظَةِ ٱلحَسَنَة وَجَدِلهُم بِٱلَّتِي هِيَ أَحسَنُ》به طلاب توصیه کرد: طلاب نباید به بهانه وحدت از تبلیغ و دفاع از معارف شیعی غافل شوند و این دفاع باید با الگوگیری از سیره اهل‌بیت(علیهم‌السلام) همراه مطالعه و تحقیق، شناخت شبهات اعتقادی، بدون اهانت به مذهب‌های دیگر و با استدلال‌های عقلی بیان شود.

برچسب‌ها