شیعه و سنی واقعی خون و مال و آبروی یکدیگر را محترم می‌شمارند
285075

استاد حوزه، شیعه و سنی واقعی را کسانی دانست که خون و مال و آبروی یکدیگر را محترم بشمارند و بدون توهین به عقاید یکدیگر از اسلام و انقلاب دفاع می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، مدرسه علمیه کوثر شهرستان علی‌آباد کتول به مناسبت هفته وحدت و میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع) همایشی با عنوان «وحدت رمز پیروزی و اقتدار» با حضور بانوان اهل تشیع و تسنن برگزار کرد.

در این همایش، حجت الاسلام والمسلمین محمدخانی بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی در ابتکاری از معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(رحمه‌الله‌علیه) برای تبدیل تهدید به فرصت و اختلاف‌ها به اتحاد و همدلی بین مسلمانان، روز ولادت پیامبر گرامی اسلام را آغاز هفته وحدت نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه یکی از بهترین راه‌های سلطه بر ملت‌ها ایجاد اختلاف است، گفت: پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) و اهل بیت(علیهم‌السلام) از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون با گفتار و رفتار خود مسیر ایجاد اختلاف را بستند.

استاد حوزه ادامه داد: سکوت حضرت علی(علیه‌السلام) به مدت ۲۵سال، صلح امام حسن مجتبی(علیه‌السلام)، قبول ولایتعهدی امام رضا(علیه‌السلام) و تعاملات امام صادق(علیه‌السلام) با مذاهب مختلف از جمله اهل سنت، مصداق بارز تلاش برای ایجاد اتحاد در بین مسلمانان است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدخانی در ادامه به فعالیت‌های امام صادق(علیه‌السلام) در ایجاد اتحاد و همبستگی اشاره کرد و افزود: عیادت از بیماران اهل تسنن، حضور در مراسمات و تشیع جنازه آنان، تربیت شاگردانی که بسیاری از آنان سنّی بودند و معرفی مسلمان به عنوان‌ فرزندان اسلام و برادر یکدیگر، از جمله اقدامات امام صادق(علیه‌السلام) است‌.

وی در تشریح شیعه و سنی واقعی بیان کرد: اهل سنت و شیعه واقعی کسی است که خون، مال و آبروی یکدیگر را محترم بشمارند و بدون توهین به عقاید یکدیگر از اسلام و انقلاب در مقابل هجوم دشمنان دفاع می‌کنند.

استاد حوزه در پایان تاکید کرد: برجسته‌سازی مشترکات به دور از تعصبات کورکورانه، مانع از حرکت تفرقه‌انگیز دشمنان علیه مسلمانان می‌شود؛ لذا تمامی عالمان دین و متفکرین مسلمان باید بر این مسئله تکیه کنند و نقشه‌های استکبار را خنثی سازند.

برچسب‌ها