طلاب هدف خود را در عرصه های تبلیغ، تحقیق و تدریس مشخص و برای آن تلاش کنند
285887

کارشناس دینی در جمع طلاب خواهر اردکانی گفت: هدف از تحصیل دروس حوزوی، شناخت دین و ترویج آن در جامعه است. طلاب از ابتدای ورود به حوزه، هدف خود را در سه عرصه‌ی مبلغ، محقق و مدرس بودن مشخص و در راستای آن تلاش و کوشش کنند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم صدیقه سادات شاکر، در نشستی در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، به روایتی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) اشاره کرد که حضرت فرمودند: «عالِم، در میان جاهلان همچون زنده ای در میان مردگان است و همه موجودات حتی ماهی های دریا و جنبندگان زمین و وحوش بیابان ها و حیوانات اهلی برای طالب علم استغفار می کنند. پس در جستجوی علم باشید که سبب اتصال میان شما و خدای عزوجل است و طلب علم بر هر مسلمانی واجب است.»

وی گفت: بر اساس این روایت، خداوند جایگاه ویژه‌ای برای عالِم و طلب کننده علم قرار داده است به گونه‌ای که ماهیان دریا هم برایش طلب استغفار و آمرزش می‌کنند.

 کارشناس دینی تصریح کرد: همانگونه که در احادیث، داشتن نیت الهی افضل اعمال شمرده می‌شود، باید طلاب علوم دینی نیز در درس خواندن و کسب دانش، رضای خدا را مدنظر قرار دهند.

خانم شاکر ادامه داد: تواضع نتیجه رضایت الهی است و تواضع به این معنا که طلبه با ورودش به حوزه، نسبت به والدین، همسر و فرزندان فروتنی بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: هدف از دروس حوزه این است که دین را شناخته و عامل و مروج دین باشیم. طلبه از همان ابتدا هدف خود را در سه عرصه‌ی مبلغ، محقق و مدرس بودن مشخص و در راستای آن تلاش و کوشش کند.

این مبلغ دینی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که طلاب معرف و نماینده طیف خاصی در جامعه می‌باشند، رفتار و حرکات آنها در زندگی فردی و اجتماعی مورد توجه مردم است.

برچسب‌ها