حوزه علمیه خاستگاه انقلاب اسلامی و پرچمدار نهضت بوده‌ است
286078

استاد دانشگاه تهران گفت: طلبه، سرباز امام زمان(عج) و حوزه علمیه مبدأ و خاستگاه انقلاب اسلامی و پرچمدار این نهضت بوده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، آقای صادق کوشکی استاد دانشگاه تهران، در کرسی پرسش و پاسخ غیرحضوری با طلاب مدرسه علمیه الزهراء(س) کیش اظهار داشت: خواست انسان ها، زندگی و مرگی است مانند خاندان گرامی پیامبر(ص) که زندگی شان برای ترویج دین اسلام و تربیت مردم و مقابله با ظلم بود. یک فرد طلبه باید باور داشته باشد که سرباز امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بوده و رفتار و سکنات او باید تبلیغ دین باشد.
 
آقای کوشکی در ادامه بیان کرد: تفاوت بین گام اول و دوم انقلاب در این است که گستره انقلاب را جهان شیعی و ایرانی ندانسته و حرکت در گام اول دشمنان را ناامید کرده و در گام دوم آنان می خواهند انقلاب را زشت جلوه دهند در صورتی که در گام اول شاگردان بسیار نخبه ای وجود داشت ولی در گام دوم باید بقیه شاگردان با این انقلاب و تفکر اسلامی و توحیدی آشنا می‌شدند.
 
وی گفت: بسیاری این پیام را در هدف گام دوم نگرفتند، ولی روحانی نیجریه و شاگرد نخبه انقلاب، جوانترین شهید مدافع حرم این پیام را دریافت کرد.
 
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: فرمول‌های علمی اقتصادی کشور ما با کشورهای دنیا شبیه به یکدیگر است، ولی به دلیل ترویج بی تقوایی و به دلیل تبلیغات دشمن، یاد خدا کمرنگ و دینداری سخت شده است. 
 
 وی در پایان در پاسخ به اینکه یک طلبه می تواند فعال اقتصادی باشد، گفت: طلبه باید کارآفرین باشد و از آن به عنوان ابزاری برای تبلیغ استفاده کند زیرا وظیفه او تنها تبلیغات است و یکی از راه ها برای هدایت و آموزش طلاب این است که از کتاب صحیفه نور امام خمینی(رحمة الله علیه) که معتبرترین اسلام شناسی معاصر و غنی ترین آموزه ها در تمام موارد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، خانوادگی و شناخت حق از باطل است، استفاده کرد.

برچسب‌ها