برگزاری کارگاه آموزشی مدیران و مبلغان انجمن زن و خانواده استان چهارمحال و بختیاری
286151

کارگاه آموزشی مدیران و مبلغان انجمن زن و خانواده استان چهارمحال و بختیاری به مدت دو روز در مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، کارگاه آموزشی مدیران و مبلغان انجمن زن و خانواده استان چهارمحال و بختیاری به همت معاونت فرهنگی _ تبلیغی استان، به مدت دو روز با حضور ۱۲نفر از افرادی که موفق به کسب امتیاز و گذراندن دوره های مقدماتی شده بودند، در محل مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد برگزار شد.

در روز اول برگزاری، موضوع "پاسخگویی به سوالات و شبهات فقهی و حقوقی زنان" بحث و بررسی شد.

در ابتدای کارگاه، خانم سجادی، از حاضران خواست آسیب های اجتماعی بانوان شهرستان خود را بیان کنند که بدحجابی، چشم و همچشمی، اعتیاد، گسترش طلاق، تجمل گرایی، خرافه گرایی و... از جمله آسیب‌های اجتماعی در حوزه زنان بیان شد.

در این کارگاه از دیدگاه کلان، موضوع انسان شناسی با چهار رویکرد اجتماعی، طبیعی، فلسفی و اسلامی مورد بحث قرار گرفت و همچنین پس از بحث و بررسی در خصوص بلوغ شرعی دختران، تفاوت دیه زن و مرد، تفاوت شهادت زن و مرد به تشریع حکمت تفاوت ها از دیدگاه قرآن، سنت و علوم روز پرداخته شد.

روز دوم از کارگاه با حضور خانم سائری، مدیر مجتمع آموزش عالی حضرت آمنه(سلام الله علیها) قم، با موضوع "بررسی مفاهیم چهارگانه حجاب، عفاف، حیا و غیرت و پاسخگویی به شبهات این مفاهیم" برگزار شد.

در ابتدای بحث، خانم سائری، هریک از مفاهیم چهارگانه مذکور را از منظر مفهوم شناسی و معنای اصطلاحی از دیدگاه قرآن و روایات بیان کرد و ضمن اشاره به وظایف طلاب و اهمیت دغدغه مند بودن آنان نسبت به آسیب های اجتماعی مربوط به حوزه عفاف و حجاب؛ سکوت و عدم مطالبه گری مردم را عامل مهمی در گسترش جنگ روانی و تهاجم فرهنگی برای تغییر اراده در مورد حجاب و رواج بی بند و باری در جامعه بیان کرد.

برچسب‌ها