برگزاری برنامه های متنوع برای هفته کتاب در مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم
286225

معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم از برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم سکینه رشیدی معاون پژوهش و کتابدار مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: مطالعه سودمند کتاب همانند شنا در دریای بیکرانی است که علاوه بر جسم انسان، باعث طراوت و نشاط روح انسان می شود. با مطالعه کتاب به ناشناخته های بسیاری دست پیدا خواهیم کرد که این ناشناخته ها همان گوهرهای نابی هستند که به آسانی نمی توان به آنها دست یافت بلکه با مطالعه به دست می آید.
 
خانم رشیدی در ادامه عنوان کرد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(دامت برکاته) در خصوص فرهنگ کتابخوانی که می فرمایند: اگر کتابخوانی، فرهنگ رایج و جا افتاده در بین مردم شد، آن وقت کسانی پیدا می شوند که صدقه کتاب درست کنند، در همین راستا و در هفته کتابخوانی پویش صدقه کتاب در بین طلاب راه اندازی شده که تاکنون با استقبال خوبی همراه بوده است.
 
خانم رشیدی در خصوص برگزاری برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی گفت: همزمان با آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، در جهت رواج کتابخوانی و نهادینه کردن آن برای طلاب که یک امر ضروری است، سیر مطالعاتی تحقیق و پژوهش در کلام رهبری برگزار شده که طلاب بعد از مطالعه، چکیده ای از کتاب را به رشته تحریر در آورده و در دسترس دیگران جهت آشنایی با این کتاب قرار دهند. از برنامه دیگر این هفته، افتتاح نمایشگاه مجازی علمی پژوهشی است که تمام پایان نامه ها، مقالات و تالیف کتب اساتید و طلاب این مدرسه جهت دسترسی به طلاب سراسر استان قرار گرفته است.
 
معاون پژوهش مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم، به دیگر برنامه های اين هفته برای ترویج کتابخوانی و جایگاه کتاب در زندگی اشاره کرد و گفت: بدون شک یکی از مهم ترین کارهایی که می تواند آفت جهل در جامعه را بزداید، مطالعه است. در همین راستا برنامه هایی جهت تشویق و ترغیب طلاب به امر کتابخوانی در این هفته برگزار می شود که می توان به مسابقه پویش کتاب و کتابخوانی در منزل، بازدید طلاب جدیدالورود از فضای کتابخانه مدرسه، نشست مدیر و اساتید جهت نقد و بررسی موانع و مشکلات در ترویج کتاب و کتابخوانی، ساخت کلیپ، فتوکلیپ و عکس نوشته در فضای مجازی اشاره نمود.
 
شایان ذکر است کتابخانه مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) اهرم، با بیش از ده هزار جلد کتاب از منابع تفسیری، لغوی، علوم قرآنی، تاریخی سیاسی، سیره اهل بیت علیهم السلام و... و همچنین منابع دیجیتال و نرم افزارهای جامع احادیث و جامع التفاسیر و.... زمینه مطالعه، تحقیق و پژوهش را برای اساتید و طلاب این مدرسه فراهم نموده است.
 

برچسب‌ها