وداع مردم کردستان با شهیده فاطمه اسدی بعد از ۳۷ سال
286319

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی با حضور خانم زینب سلیمانی دختر شهید حاج قاسم سلیمانی و فرزند آن شهیده، مدیر، کارکنان و طلاب مدارس علمیه خواهران استان و عموم مردم در سنندج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی که از روز گذشته وارد استان شده بود؛ با حضور فرماندهان سپاه، مسوولان استانی، زینب سلیمانی دختر شهید حاج قاسم سلیمانی و کشور محمودی فرزند آن شهیده، مدیر، کارکنان و طلاب مدارس علمیه خواهران استان و عموم مردم در محل پیاده راه فردوسی سنندج برگزار شد.

در این مراسم خانم زینب سلیمانی گفت: بی‌شک پدرم بر اساس خوی همیشگی‌اش، امروز در کنار ماست و ان‌شاالله در بهشت‌ برین، خوش‌آمدگوی این بانوی قهرمان است. پدرم به او خواهد گفت که فرزندانی از مادرانی همچون تو، برای دفاع از سرزمین‌های اسلامی و حرمِ جمهوری اسلامی، مردانه در برابر صهیونیسم بین‌الملل ایستادند.

وی افزود: شیعه و سنی در مکتب حاج قاسم تفاوتی نداشت، حاج قاسم برای همه آزادی‌خواهان و مظلومان جهان می‌جنگید

دختر شهیدسپهبد سلیمانی تصریح کرد: من به نمایندگی از خانواده شهید سلیمانی، دست یکایک شما مردم کردستان را می‌بوسیم، این شعار نیست و ما خودمان را خادم مردم می‌دانیم.

وی ابراز داشت: از اینکه امروز در جمع مردم کردستان حضور دارم افتخار کرده و خاضعانه در برابر محبت مردم این دیار تعظیم می‌کنم. حاج‌قاسم به کردستان بسیار علاقمند بود و این را در سیر زندگی‌ ایشان می‌توان دید.

خانم زینب سلیمانی خطاب به دموکراتهای داعش مسلک گفت: دموکرات‌های داعش‌مسلک بدانند که پرچم شهادت هرگز بر زمین نمی‌ماند و یاد و نام شهیده فاطمه اسدی، رهایی‌بخش ملت از اسارت دنیوی شد و مادرانه همه ملت را گرد هم جمع کرد تا عاقبت بخیر‌ی را مسالت کنند.

گفتنی است پیکر شهیده فاطمه اسدی اولین زن شهیده تفحص شده در کشور، در جوار مرقد بی بی هاجر خاتون(س) خواهر امام رضا(ع) در سنندج برای همیشه آرام گرفت.

گفتنی است شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها، مظلومانه به شهادت می رسد.

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷سال سرانجام در روز ۱۷آبان سال ۱۴۰۰در کوه های چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.

برچسب‌ها