مدیر جدید مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد معرفی شد
287946

آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد با حضور نماینده‌ی ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، مدیر و معاونان حوزه علمیه خواهران استان، جمعی از اساتید، طلاب و اعضای هیات امنای این مدرسه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین نکونام نماینده ولی فقیه در استان و رئیس هیئت امنای مدرسه فاطمیه در سخنانی با بیان اینکه خودشناسی مقدمه خداشناسی است، گفت: اگر انسان خودش را بشناسد و از خود صیانت و مراقبت می کند، همه اعضا و جوارح انسان تحت کنترل خود حقیقی و انسانی قرار می ‌گیرد که نتیجه آن رسیدن به مقاصد عالی است.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید بر اینکه یکی از وظایف اساسی طلاب علوم دینی، جهت دادن صحیح به علم است، گفت: اگر انسان قدر خود را بداند، تلاش می‌کند تا عالم شود و به علمش به معنای واقعی و حقیقی جهت دهد.
 
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(علیه السلام) در خصوص علم توحیدی، گفت: عقل و علم رابطه تنگاتنگی با هم دارند. عقل سالم به دنبال علم می‌رود و علم اگر علم توحیدی و حقیقی شد، باعث رشد عقل می شود؛ تنها در این صورت است که انسان هم خودش هدایت می‌شود و هم می‌تواند جامعه را هدایت کند.
 
رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد، با بیان اینکه نجابت ثمره‌ی علم توحیدی است، اضافه کرد: نجابت یک نوع کرامت و بزرگواری است که در سایه فهم درست از علم و جهت علمی صحیح حاصل می شود.
 
امام جمعه شهرکرد، با تأکید بر اینکه یکی دیگر از آثار علم توحیدی، حلم و بردباری است، خاطرنشان کرد: انسان در سایه علم، حلم پیدا می‌کند و اگر انسان حلیم شد، رستگار می شود.
 
وی با بیان اینکه سپر و محافظ انسان از بلیات و فتنه‌ها، علم توأم با فهم و بزرگواری است، ادامه داد: اگر علم توحیدی همراه با صداقت شود، عزت به همراه می‌آورد، که نتیجه آن مصون ماندن از فتنه ها و آشوب هاست.
 
حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی(رحمةالله‌علیه) و مقام معظم رهبری(دامت‌افاضاته) نمونه و مصداق بارز عالم انقلابی هستند، گفت: امام ما در اوج علم قرار داشت، علمی توأم با حلم، آنچنان که در سخت ترین شرایط، در اوج آرامش بود و در سخت‌ترین مراحل، بهترین هدایت ها را داشت.
 
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با تاکید بر نقش آفرینی طلاب و اشاره به وظیفه خطیر و مسئولیت سنگین آن‌ها در جامعه، گفت: اگر بخواهیم در جامعه نقش بیافرینیم، باید علم توحیدی را در خودمان پرورش دهیم. باید خود را پاکیزه کنیم تا بتوانیم تصمیم پاکیزه بگیریم، در این صورت است که می توانیم سکان جامعه را درست به دست بگیریم و هدایتگر باشیم.
 
وی در پایان با توصیه به جهاد، عبودیت و سحرخیزی به درگاه الهی،‌ خاطرنشان کرد: راز و نیازهای شبانه به درگاه الهی و در محضر خداوند، بسیار مهم و تاثرگذار است به‌حدی که‌ می تواند ما را موثر و نقش‌آفرین سازد.
 
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین هاشمی مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، ضمن تشکر از زحمات خانم طاهری و خدمت در مسیر رشد طلاب، برای وی آرزوی سربلندی و توفیق خدمت در مسند استادی و موفقیت در سایر عرصه ها نمود و در ادامه ضمن تبریک به خانم سمیه سادات حسینی، مدیر جدید مدرسه، خواستار برنامه ریزی در خصوص ارتقای علمی و معنوی طلاب و اساتید مدرسه شد و نقش حمایت اهل بیت(علیهم السلام) را از این مجموعه ی ارزشمند، اساسی و بی بدیل عنوان کرد.
 
پس از اهداء تقدیرنامه به خانم طاهری، مدیر سابق این مدرسه علمیه، حکم مدیریت مدرسه علمیه فاطمیه(س) شهرکرد به خانم حسینی اعطا شد. 

برچسب‌ها