حوزه های علمیه خواهران اکنون در دوره رشد و تعالی، با هدف ارتقای کیفی برنامه هاست
288169

مدیرکل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دوره تاسیس و توسعه را با هدف دسترسی آسان بانوان به تحصیلات و دوره تثبیت را با گسترش کمی مقاطع تحصیلی و توسعه نیروی انسانی پشت سر گذاشته و اکنون در دوره رشد و تعالی، با هدف ارتقای کیفی برنامه هاست.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در دومین روز از سفر مدیرکل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران به استان چهارمحال و بختیاری، نشست هم اندیشی با حضور حجت الاسلام و المسلمین نصیری پور و هیات همراه، با مدیر و معاونان و کادر مدیریت این استان برگزار شد.
 
در این نشست، ابتدا حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، ضمن خیر مقدم و تقدیر از همکاران مرکز برنامه ریزی و نظارت؛ به معرفی همکاران مدیریت استان پرداخت.
 
وی در ادامه گزارشی از وضعیت استان ارائه و بیان داشت: استان چهارمحال و بختیاری با وضعیت مطلوب فاصله دارد و لازم است برای رسیدن به آن نقطه، متناسب با اقتضائات خواهران و اقتضائات محیطی و استانی، تغییراتی در برنامه ریزی و نگرش ما رخ دهد. در این باره لازم است مرکز مدیریت ما را یاری کند تا بتوانیم با دانش و تدبیر مسیر را ادامه دهیم.
 
در ادامه حجت الاسلام و المسلمین نصیری پور، ضمن بیان گزارش مختصری از مراحل رشد سازمان، اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، دوره تاسیس و توسعه را با هدف دسترسی آسان بانوان به تحصیلات و دوره تثبیت و استقرار را با گسترش کمی مقاطع تحصیلی و توسعه نیروی انسانی پشت سر قرار داده است و اکنون در دوره رشد و تعالی، با هدف ارتقای کیفی برنامه هاست. 
 
وی افزود: شروع این دوره با تحلیل محیطی و تدوین برنامه ۱۵ساله در قالب سه برنامه ۵ ساله تا سطح برنامه های عملیاتی، از سه سال پیش در مرکز شروع شده است. به منظور استقلال مدیریت های استانی در امر برنامه ریزی طی چند گام، ابتدا با تاسیس کمیسیون های صندوقی و در گام دوم پیشنهاد برنامه در چارچوب سیاست های ابلاغی تا سال ۹۹ و در سال ۱۴۰۰ تلاش شد تا با آموزش های لازم، تمام برنامه ها توسط مدیریت های استان با همکاری و مشارکت فعال مدارس متناسب با اقتضائات محیطی و شرایط خاص خود صورت بگیرد.
 
مدیرکل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران، در پایان هدف سفر را بررسی وضعیت فرایند برنامه ریزی در مدیریت استان و وضعیت پیشرفت برنامه های مصوب و کمک در حل مشکلات و مسائلی که مدارس و مدیریت های استانی در اجرای برنامه ها با آن مواجه هستند تا از طریق رابطه موثر مدیریت استان با ستاد در پیشبرد برنامه ها موفقیت حاصل شود عنوان کرد و افزود: ضمن اینکه این ارتباط، بازخوردی از نقاط ضعف خودمان در خصوص برنامه و بودجه از طریق همکاران در مدیریت های استانی و مدارس به ما خواهد داد.
 
در پایان هر یک از همکاران مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری به ارائه گزارشی از عملکرد عرصه خدمت خود ارائه و به بیان مسائل و مشکلات در این حوزه پرداختند و درخواست پیگیری و حل آن از سوی ستاد داشتند.
 
لازم به ذکر است در جلسه دوم که در ادامه این نشست برگزار شد، مدیران مدارس علمیه خواهران استان حضور داشتند.
در این جلسه، آقای شهیدی رئیس اداره برنامه ریزی و بودجه حوزه های علمیه خواهران، کارگاه آموزشی "برنامه ریزی عملیاتی" و آقای قربانی رئیس اداره بودجه حوزه های علمیه خواهران، کارگاه آموزشی "بودجه ریزی؛ اصول و روش ها" را به صورت عملیاتی برگزار کردند.

برچسب‌ها