کارگاه "دانش افزایی مدیریتی و مهارت برنامه ریزی" ویژه مدیران مدارس علمیه استان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد
288208

در دومین روز از سفر مدیران اداره کل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران به استان چهارمحال و بختیاری، کارگاه مهارت افزایی ویژه مدیران مدارس علمیه استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، در دومین روز از سفر مدیرکل برنامه و بودجه حوزه های علمیه خواهران به استان چهارمحال و بختیاری، کارگاه مهارت افزایی ویژه مدیران مدارس علمیه خواهران استان چهارمحال وبختیاری با عنوان "دانش افزایی مدیریتی و مهارت برنامه ریزی" برگزار شد.
 
کارگاه مذکور با حضور آقای شهیدی رئیس اداره برنامه ریزی بودجه، آقای قربانی رئیس اداره بودجه و آقای محمدیان کارشناس آمار و اطلاعات مرکز برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.
 
در ابتدای جلسه، آقای شهیدی در بیان وظایف مدیران گفت: مهمترین وظایف مدیران، برنامه ریزی است. تعیین هدف، مهمترین بخش از فرایند برنامه ریزی است. مراحل بعدی عبارت است از از پیش بینی اقدامات، بودجه، پیش بینی روش های اجرا، امکانات و تدوین برنامه هاست.
 
وی افزود: موضوع و گروه هدف باید مشخص، قابل اندازه گیری و دسترسی باشد و متناسب با زیرساخت ها و توانمندی نیروی انسانی، واقع گرایانه بودن در محدوده زمانی مشخصی دیده شود.
 
در ادامه جلسه، آقای قربانی ضمن اشاره به بودجه اصلاحی، خطاب به مدیران مدارس گفت: اگر برنامه ای اجرا نشد، نامه به استان بزنید جدول برنامه ای را هم تنظیم کنید.
 
وی تاکید کرد: پیشنهاد بودجه ناظر به سیاست ها انجام شود.
 
در پایان آقای محمدیان ضمن توضیح در رابطه با کاربرد آمار در امور مدیریت مروری بر آمار از سامانه ها گفت: مهمترین رکن در برنامه ریزی، آمار و اطلاعات است.
 
وی توصیه کرد: از افرادی در بخش آمار و اطلاعات استفاده شود که قدرت تحلیل داشته باشند و بر ورود اطلاعات در سامانه ها نیز نظارت کنند، چون مبنای تصمیم گیری خواهد بود.
 

برچسب‌ها