پیکر شهید گمنام در حوزه علمیه خواهران استان چهار محال و بختیاری آرام می گیرد
291500

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری از جزییات تشیع و خاکسپاری شهید گمنام در جوار ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان در سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در گفتگویی اظهار داشت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در 16 دی، در استان چهارمحال و بختیاری، هشت شهیدگمنان تشییع و خاکسپاری خواهند شد که بحمدالله حوزه علمیه خواهران میزبان یکی از این شهدای گمنام هست.

وی تصریح کرد: این شهید که در عملیات کربلای 5 در محل میدان عملیاتی شلمچه به شهدت رسیده و در آنجا تفحص شده، قرار است در ساختمان آموزشی مرکز تخصصی معصومیه(س) در مجاورت ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری خاکسپاری شود.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی هدف از پیگیری برای حضور یک شهید گمنام در جمع طلاب خواهر و خاکسپاری پیکر مطهر شهید را در مجاورت ساختمان حوزه علمیه؛ حاکم شدن معنویت حضور شهید در حوزه دانست و گفت: عطر حضور شهید در حوزه علمیه، زیرساخت خوبی را برای توسل و معنویت و تهذیب نفس در حوزه فراهم می کند و طلاب  می توانند در انس با این شهید والامقام، توسل و تضرع و انابه به خداوند و نقشه راهی برای آینده زندگیشان داشته باشند.

وی از فراهم ساختن مقدمات لازم برای برگزاری آیین تشیع و تدفین شهید در حوزه خبر داد و گفت: با توجه به تقارن این مراسم با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، حال و هوای خاصی حاکم است. طلاب خواهر، ستادها و گروه های مختلفی  راه اندازی کرده اند از جمله کمیته انتظامات، کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات، و نیز کمیته ای برای جمع آوری کمک های مالی که به این مراسم می شود. در این راستا  جلساتی برگزار شده و خواهران توجیه شده اند و تقسیم کار صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی، ضمن اشاره به برنامه 16 دی اظهار داشت: فردا همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) ساعت 9ونیم صبح، شهدا از محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره)، به سمت امامزادگان دومعصوم شهرکرد تشیع خواهند شد. حجت الاسلام والمسلمین نکونام، نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری بر پیکر مطهر آنان نماز اقامه می کند. یکی از شهدا برای خاکسپاری در حوزه علمیه خواهران، به میدانی که نزدیک ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان است، به نام میدان شهید علم الهدی آورده می شود و با همراهی مردم این منطقه و محله، آیین تشیع و تدفین پی گرفته می شود. تابوت این شهید عزیز، بر روی دستان بانوان و عزاداران حضرت زهرا(س) تشییع شده و به سمت محل دفن که در مدرسه تخصصی معصومیه(س) است، آورده می شود.

وی از برنامه دیگر این مراسم را برپایی موکبی برای توزیع هزار پرس غذا، دمنوش و نذری ها برای تشییع کنندگان و عزاداران حضرت فاطمه(س) عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهید عزیز در ظاهر گمنام است و خانواده ایشان مشخص نیست، ولی فرض ما این است که این شهید برادر ماست و بنا داریم مراسم شام غریبان و نیز هفتم و چهلم را با حضور تعداد معدودی برگزار کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این شهید در جوار ساختمان مدرسه علمیه ای که حدود 30درصد آن تکمیل شده است، به خاک سپرده می شود، امیدواریم حضور این شهید مایه خیری شود و مسئولان به برکت این شهید، همکاری کنند و بودجه خوبی اختصاص دهند تا محل دفن این شهید در شان ایشان و زودتر و بهتر ساخته شود تا زیارتگاره خوبی برای طلاب خواهر باشد.

برچسب‌ها