پیکر مطهر شهید گمنام در جوار حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری آرام گرفت + تصاویر
291626

آیین تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام با حضور مسئولان و طلاب و جمعی از مردم شهیدپرور شهرکرد روز پنجشنبه از میدان قمربنی هاشم(ع) این شهر به سوی ساختمان حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین هاشمی در گفتگویی ضمن اشاره به خاکسپاری شهید گمنام در حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، آیین تشیع هشت شهید گمنام در استان چهار محال و بختیاری برگزار شد که پیکر مطهر یکی از این شهدای گرانقدر، در جوار حوزه علمیه خواهران استان و در مدرسه علمیه معصومیه خاکسپاری شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، هدف از پیگیری برای حضور یک شهید گمنام در حوزه علمیه خواهران و خاکسپاری پیکر مطهر شهید را در مجاورت ساختمان حوزه علمیه را حاکم شدن معنویت بواسطه حضور شهید در حوزه دانست و گفت: علی رغم مخالفت هایی که در این راه وجود داشت، با پیگیری ها و مساعدت های مسئولین، به حمدالله با معجزه خود شهید و لطف خداوند، این شهید رزق حوزه خواهران شد تا در این مرکز به خاک سپرده شود.

وی تصریح کرد: باور داریم که وجود شهدا و عطر حضور آنان در مراکز علمی بویژه در حوزه های علمیه، بویژه در استان ما که دسترسی با اساتید اخلاق متبحر سخت است، می تواند واقعا معجزه کند و از نظر روحی و معنوی اثرات خوبی به همراه داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی اظهار داشت: اگر طلاب قبل از آغاز کلاس درس خود، برسر تربت پاک شهید آمده و زیارتی کنند و توسلی داشته باشند، حال و هوای معنوی خوبی تجربه می کنند. حضور پر از معنویت این شهید و دستگیرییی که از طلاب خواهد کرد، نوید حوزه ای با معنویت و صفا و بانشاط علمی را دارد و این شهید عزیز، شمعی است در جمع طلاب خواهر استان.

وی از برکات حضور شهید را افزایش صبر طلاب در سختی های این راه دانست و گفت: طلاب جوان و نوجوان، زمانی که مشاهده کنند چنین جوانانی در غربت در راه اسلام و دین خود جان دادند و در چه غربتی به خاک سپرده شدند، بیشتر حس مسئولیت پذیری در راه رسالتی که بر دوش دارند می کنند، زیرا حوزه های علمیه علمدار تشیع هشتند و باید مدافع حریم اهل بیت(ع) و اسلام عزیز باشند و در این راه عالمانه و عاقلانه گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین هاشمی از مسئولان خواست به برکت حضور این شهید گمنام، به ساخت مدرسه علمیه معصومیه که 30درصد آن تکمیل شده است، کمک کنند و نیز به ساخت و تکمیل حرم این شهید عنایت ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: معجزات این شهید بزرگوار را از همان ابتدای کار شاهد بودیم و تا همین امروز جریان دارد. با عنایت این شهید عزیز، کارها از موافقت برای تدفین تا برگزاری موکب و تشیع و ....همگی به خوبی و به سرعت انجام شد و این روال روان کارها برای ما عجیب بود.

گفتنی است آیین تشییع 8 شهید گمنام که در روز سه‌شنبه از طریق فرودگاه شهرکرد وارد استان چهارمحال و بختیاری شده بودند، همزمان با تشییع 250 شهید گمنام در کشور و در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار شد.

 

 

برچسب‌ها