امروزه الگوگیری خانواده ها از حضرت زهرا(س) بیش از پیش ضرورت دارد
291672

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهرستان گرمی در آیین سالروز شهادت حضرت زهرا(س) عنوان کرد: امروزه الگوگیری خانواده ها از حضرت صدیقه کبری(س) بیش از پیش لازم و ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، خانم رباب شهبازی در آیین سالروز شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) که در مدرسه علمیه ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) شهرستان گرمی برگزار شد، در تبیین سیره عملی و اخلاقی بانوی بزرگ اسلام بیان داشت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) چنان شوق بندگی و عبوديت و خضوع در برابر معبود را در دل و جان فرزندانش تقويت می كرد كه آنها بهترين كارها و بالاترين لذت ها را در عبادت و تقرب به خدا می دانستند.

وی افزود: سیره عملی حضرت زهرا(سلام الله علیها) نسبت به عبادت فرزندانش، نشانه معرفی محبوب راستين به آنهاست تا در جوانی جذب جلوه های دروغين نشوند.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه) گرمی، يكی از راه های پرورش شخصيت عاطفی كودك را ابراز محبت به آنها دانست و تصریح کرد: از مهم ترين نيازهای هر كودك برخورداری از عواطف پاك، مهر و محبت خانواده و خويشاوندان و والدين است. هنگامی كه كودك از زلال محبت خانواده سيراب شد، با دلی آرام و پرنشاط پا به عرصه اجتماع گذاشته و همگان از بركات وجود او بهره مند می شوند.

خانم شهبازی گفت: سبک و سیره دخت نبی مکرم اسلام در رعایت آداب دینی و برخوردهای اجتماعی، رعایت حقوق دیگران، تلاش برای نیكی به مردم و مقدم داشتن آنان بر خود، خدامحوری در دوستی‌ها و دشمنی‌ها و دفاع از ولایت با بر جای نهادن رفتارهای اصیل و منطبق با آموزه‌های الهی و نشر معارف توحیدی و آموخته‌های خود از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) همراه بود.

مدرس حوزه علمیه خواهران، به الگوپذیری خانواده ها از حضرت زهرای مرضیه(سلام الله علیها) تاکید کرد و اظهار داشت: گاهی ما با الگوگیری از شخصیت عرفانی و معنوی حضرت فاطمه(سلام الله علیها) از ایشان معرفت را می‌آموزیم که سر منشاء تمام رفتارها و آداب های مطلوب و موثر می شود.

برچسب‌ها