نشریات علمی تخصصی می‌تواند محفل مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای موجود باشد
292186

رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران گفت: نشریات علمی تخصصی می‌تواند محفل مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای موجود باشد و موضوعات انتخابی در نشریات، جدید و ابتکاری باشند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، آقای حسینی، رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، در نشست "ضرورت و ساز و کار تاسیس نشریات و مجلات پژوهشی" در جمع مدیران و معاونان پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان کرمانشاه، در سخنانی با اشاره به تاسیس نشریات گفت: کنشگری پژوهشی امر جدیدی نیست و در طول نظام آموزشی شیعیان، بزرگان ما نسبت به انحرافات پیرامون خود در مباحث دینی و... کنشگری داشتند و بدون جنجال‌های رسانه‌ای اقدامات مثبتی انجام می‌دادند.

وی وجود کتب مختلف در رد دیدگاه‌های انحرافی را مثال خوبی از آن دانست و افزود: امروزه نشریات علمی تخصصی می‌تواند محفل مناسبی برای پاسخگویی به نیازهای موجود باشد.

آقای حسینی، تاسیس نشریات علمی-پژوهشی، علمی-ترویجی و علمی-تخصصی را مهم دانست و پیرامون نحوه اعطای مجوز گفت: در کشور ما چهار کمیسیون وزارت علوم، وزارت بهداشت، نشریات علمی پژوهشی و علمی ترویجی حوزوی و نشریات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مجوزهای لازم برای تاسیس را برای زیرمجوعه‌های خود صادر می‌کنند، البته باید شرایط لازم را نیز داشته باشند.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال87 این مجوز را به حوزه‌های علمیه برای تاسیس نشریات داده است.

رئیس اداره نشریات و مجلات پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، ضمن بیان سازوکار تاسیس نشریات تخصصی در مدارس شروط اعضای هیأت تحریره و سردبیر را تبیین کرد و گفت: برای اعضای هیئت تحریره می توان از ظرفیت اساتید استان‌های همجوار نیز استفاده کرد.

آقای حسینی با بیان این نکته که آیین نامه‌های نشریات در حال تدوین نهایی است، گفت: حمایت‌های مالی خوبی نیز از نشریات خواهد شد.

وی خطاب به مدیران و معاونان پژوهش افزود: نشریات تخصصی را دست کم نگیرید، چون بسیار می‌تواند در استان‌ها اثرگذار باشد.

آقای حسینی درباره انتخاب موضوعات مناسب گفت: موضوعات انتخابی باید جدید و ابتکاری باشد و باید تلاش کرد طلاب یه سمت موضوعات به‌روز بروند. همچنین درباره اسم نشریات باید دقت شود که اسامی انتخابی، برند نشریه خواهد شد.

برچسب‌ها