ضرورت آشنایی طلاب با فضای مجازی و داشتن آرایش جنگی مناسب در آن
292187

کارشناس فعالیت‌ها و تشکل‌های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، با بیان اینکه بايد طلاب و افراد حزب‌اللهي بتوانند آرايش جنگي مناسبی در فضای مجازی داشته باشند، گفت: كنشگری در فضای مجازی و منفعل نبودن بسیار مهم است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، آقای نصاری، کارشناس فعالیت‌ها و تشکل‌های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، در کارگاه "نقش فناوری اطلاعات در تحقیق و پژوهش"، در جمع طلاب اهل قلم استان کرمانشاه، طلاب را به انجام پژوهش‌های نوین ترغیب کرد و پژوهشی را مطلوب دانست که جامع، عمیق، معتبر و تربیت‌محور باشد.

وی ضمن تبیین ابزارهای فناورانه و تنوع آنها گفت: آشنایی با نرم افزارهای محتوایی و ابزاری، نرم افزارهای محتوایی ابری، دسکتاپی و اپلیکیشن، آشنايي با نحوه کار با موتورهاي جستجو مقدماتي و پيشرفته، آشنايي با پايگاه‌هاي پژوهشي و مورد نياز متناسب با تخصص، آشنايي با مرورگرها، از جمله رفتارهای اطلاع‌یابی حرفه‌ای محسوب می‌شود که امر پژوهش را برای پژوهشگر تسهیل می‌کند.

کارشناس فعالیت‌ها و تشکل‌های پژوهشی حوزه های علمیه خواهران، پیرامون مباحث مربوط به اینترنت و موتورهای کاوش آن گفت: ضرورت استفاده از اينترنت و خدمات آن براي همه جوامع بويژه مراکز و مؤسسات علمي و پژوهشي همچون حوزه هاي علميه خواهران روشن است. اینترنت نقش چشمگيري در توسعه و تسريع انجام تحقيقات و مطالعات علمي دارد. در این راستا برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي آشنايي با اينترنت و روشهاي جستجو ضروری است.

آقای نصاری در خلال نمایش اسلایدهای مربوط به مرورگرهای خارجی و موتورهای جستجوی ایرانی، رتبه‌بندی موتورهای کاوش را نیز به نمایش گذاشت.

وی شناخت و تسلط کافی بر مرورگرها و موتورهای جستجو را لازم و ضروری دانست و نحوه جستجوي پيشرفته و فوق پيشرفته در گوگل را به صورت عملي تشریح کرد.

آقای نصاری، اهميت و ضرورت فعاليت طلاب در فضای مجازی را تبيين و تاكيد كرد: امروزه بايد طلاب و افراد حزب‌اللهي بتوانند آرايش جنگي مناسبي در فضاي مجازي داشته باشند. در واقع كنشگري در فضاي مجازي و منفعل نبودن بسیار مهم است و امروز توليد محتوا و متن براي فضاي مجازي بسيار حائز اهميت است، زیرا مخاطب خواستار محتواي خوب است.

وی تنها راه از بین بردن محتوای نامطلوب را انتشار محتوای مطلوب دانست.

آقاي نصاري در پايان اين كارگاه كه چهار ساعت به طول انجاميد، به سوالات طلاب پاسخ گفت و ابراز اميدواري كرد: طلاب خواهر بتوانند مهارت های خود را در امر توليد محتوا تقويت کنند و با تشكيل گروه‌هاي مختلف در فضاي مجازي كنشگر باشند.

برچسب‌ها