ولایتمداری همواره جزو اولویت های زندگی شهید ثرایی بود
292210

مدیر مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س)بن و خواهر شهید منصور ثرایی، ولایتمداری را از ویژگی های بارز شهید عنوان کرد و گفت: برادرم منصور همیشه می‌گفتند که ولایت را رها نکنید و این جزء اولویت هایشان در زندگی بود. همچنین نسبت به احترام به والدین خیلی مقید بودند بویژه به مادرم خیلی احترام می گذاشتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، سالروز وفات حضرت ام البنین(سلام الله علیها) بانوی ایثارگر و شجاعی که تمام پسرانش را در راه سیدالشهدا(ع) تقدیم کرد، به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است. این روز بهانه ای شد تا گفتگویی با خانم فرخنده ثرایی مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) شهر بن در استان چهارمحال و بختیاری و خواهر شهید منصور ثرایی داشته باشیم و یادی از شهید عزیز کنیم. ادامه گفتگو تقدیمتان می شود:

-خانم ثرایی، برای آشنایی بیشتر با شهید منصور ثرایی، کمی از ایشان برایمان می فرمایید.

ایشان چهار فرزند داشتند که در سن ۲۹ سالگی عازم جبهه شدند. بچه آخرشان شیرخوار بودند و اصلاً پدرشان را ندیدند، تحصیلاتشان سطح یک حوزه بوده و در آن زمان به دلیل فقر مالی، برادرم به آبادان رفتند و مشغول کار جوشکاری شدند و بعد از مدتی برگشتند و در سپاه، شغل پاسداری را ادامه دادند. 

خانواده ما یک خانواده کاملا مذهبی و اهل مسجد بودند و برادرم از همان ابتدا که حضرت امام خمینی(ره) به ایران آمدند، پیرو خط امام بودند. پدرم مدرس قرآن بودند و مکتب خانه داشتند و برادرم هم شاگرد ایشان بودند.
 
- برادر شهیدتان چه ویژگی های اخلاقی بارزی داشتند؟ 
 
برادرم منصور همیشه می‌گفتند که ولایت را رها نکنید و این جزء اولویت هایشان در زندگی بود. همچنین نسبت به احترام به والدین خیلی مقید بودند بویژه به مادرم خیلی احترام می گذاشتند. وقتی که از جایی باز می گشتند، قبل از صحبت کردن با بقیه افراد منزل، اول به دیدار مادرم می‌ رفتند و بعد از حال و احوال پرسی با ایشان، با بقیه صحبت می‌کردند.
 
- از مسئولیت‌های ایشان در جبهه چه چیزهایی می دانید؟ 
 خودشان چیزی زیادی نمی‌گفتند، یعنی عادت به گفتن کارهایشان نداشتند، تا اینکه چند مدت پیش، زمانی که از سوی سپاه برایشان بزرگداشتی برگزار شد، متوجه شدیم جزو نیروهای اطلاعات بودند.
 
- وقتی دلتنگ برادرتان می‌شوید چه می‌کنید؟ 
 اگر الان برادرم بودند، در برخی از مشکلاتی قطعاً کمکم می‌کردند، ولی الان که نیستند، هر زمان که دلم گرفته باشد، با ایشان درد دل می کنم و از شهید کمک می خواهم تا توانم مضاعف شود و بتوانم از پس مشکلات برآیم. از برادر شهیدم همواره خواسته ام که ما را شفاعت کنند و اینکه هر زمان با ایشان صحبت کردم، مشکلم رفع شده است. 
 
-ارتباط شهید منصور با مسجد و نماز چگونه بوده است؟
برادرم همیشه به نماز اول وقت اهمیت می داد و در کارهای فرهنگی مسجد محل نیز همکاری داشتند. 
 
- و کلام آخر...
این که  امیدواریم با حفظ حجاب و عفت خودمون ادامه دهنده راه شهدا باشیم. 
 
 
بخشی از متن وصیت نامه شهید منصور ثرایی:
از خدا بترسید و به اسلام و قرآن عمل کنید و معصیت خدا نکنید، چرا که ما بر دوش جز بار گناه بار نداریم   گوئی خبر از عاقبت کار نداریم. همه ی ما روزی خواهیم مرد این چند روز دنیا را بیهوده تلف نکنید، با یکدیگر خوشرفتار مهربان و صمیمی باشید.
به نماز اهمیت بدهید،نماز را پاکیزه بخوانید این چند روز دنیا را بیهوده و بدون نماز نگذرانید.
به نماز جمعه اهمیت دهید، چرا که نماز جمعه بود که به آمریکا فهماند که ما زنده ایم و زیر بار او نخواهیم رفت.‌

برچسب‌ها