آمریکا به دنبال غارتگری است نه مذاکره/ملت ایران جنایت منافقین در کشتار ۱۷هزار بیگناه را فراموش نمی‌کند
292978

خطیبان نماز جمعه در خطبه های این هفته، موضوع مذاکرات و نیز حملات عربستان سعودی به یمن را مورد توجه قرار دادند و نیز ششمین صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی را تبریک گفتند.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، گزیده ای از خطبه های نمازجمعه شهرهای مختلف در ادامه می آید:

آیت الله خاتمی در نماز جمعه تهران:

آمریکا به دنبال غارتگری است نه مذاکره/ همه تحریم‌ها باید لغو شود/سازمان همکاری اسلامی در برابر حملات به یمن خفقان گرفته است

خطیب نماز جمعه تهران، با بیان این که آمریکا به دنبال غارتگری است نه مذاکره، تاکید کرد: همه تحریم‌ها باید به طور دائم لغو شود و ما تعلیق تحریم‌ها را قبول نداریم.

آیت‌الله سید احمد خاتمی امروز ۸بهمن ماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: جهاد در عرصه سیاسی بسیار مهم است و نباید اجازه دهیم بیگانگان برایمان تصمیم بگیرند. به برکت انقلاب اسلامی ما سرنوشتمان را خودمان تعیین می‌کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: افتخارآفرینی جوانانمان در عرصه ورزش و ششمین صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام‌جهانی را تبریک می‌گویم. امیدوارم جوانان عزیز ما همانطور که در این عرصه درخشیدند، در عرصه‌های رشد و کمال بدرخشند.

آیت الله سید احمد خاتمی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: سازمان همکاری اسلامی در برابر حملات ائتلاف موسوم به «عبری-عربی» خفقان گرفته و در بمباران‌ها، علاوه بر کشته و زخمی شدن مردم یمن، اینترنت آن‌ها قطع شد تا فریادشان به جهان مخابره نشود.

هفته گذشته نیرو‌های نظامی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی، یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند. برخی خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند در این بمباران هوایی، ده‌ها نفر از مهاجران آفریقایی کشته شدند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی:

باید هندسه دینی، زندگی مردم را تشکیل دهد/ تذکر به وزارت ارشاد برای صدور مجوز تولید فیلم و موسیقی

امام جمعه مشهد مقدس گفت: بازی کردن در زمین دشمن و تهاجم به عناصر تبیین گر از پشت خنجر زدن به اسلام است.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله سید‌احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد که با حضور رئیس قوه قضائیه در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: باید هندسه دینی، زندگی مردم را تشکیل دهد، زیرا دشمن برای تخریب ایمان و باور مردم در میدان است و می‌خواهد هندسه دینی زندگی مردم را برهم بزند تا مردم از نظام دست بکشند.

وی ادامه داد: روشنگری و تبیین انقلاب و دین در دوره کنونی، حرکت عظیم و موثر در مقابله با دشمن است، دشمن در همه مبارزات سیاسی و نظامی با ما شکست خورده به طوری که جرات تهاجم نظامی ندارد لذا به دنبال حذف ارزش‌های انقلاب است و سعی دارد انقلاب را با تبلیغات مختلف خود تحریف کند.

امام جمعه مشهد گفت: دشمن تلاش می‌کند مسائل ضدانقلابی را به جای انقلاب معرفی کند و حتی در گفتمان انقلابی تجزیه ایجاد می کند به طوری که اگر در خط تبیین انقلاب کسی در تریبونی حرفی زد، با شیطنت از یک جریان و عنصر انقلابی دیگر سخن و حرفی بر ضد آن می‌سازد و مردم را در گفتمان انقلاب دچار تردید می‌کند.

 

امام جمعه اردبیل:

نقشه شوم غول‌های رسانه‌ای با صعود ایران به جام جهانی ناکام ماند

امام جمعه اردبیل گفت: امپراطوری رسانه‌ای دشمن با تمام توان آماده بود با شکست ایران در این مسابقه و محرومیت از حضور در جام جهانی آن را به اقتصاد ما گره بزند که در این کارزار ناکام ماند.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اردبیل اظهار کرد: از حضور وزیر کشور در استان اردبیل و ملاحظه مشکلات برف از نزدیک تشکر داریم انتظار هم از دولت محترم همین بود در گذشته از حیطه مسئولیت بعضی از وزرا انتقاد می‌کردیم اما اعتنایی نمی‌شد.

 

امام جمعه کرج:

ملت ایران جنایت منافقین در کشتار ۱۷هزار بیگناه را فراموش نمی‌کند

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرج اظهار کرد: دشمنان همواره حتی به اندازه چند ثانیه هم که شده است به دنبال فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، البته مردم آگاه و بابصیرت مانند همیشه در برابر این فرصت طلبی‌های منافقان خواهند ایستاد.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه ملت ایران به هیچ وجه کمک منافقان به دشمنان و کشتار ۱۷هزار انسان بیگناه را از یاد نمی‌برد، تصریح کرد: مردم ایران برای شما همان چیزی را می‌خواهد که برای آمریکا می‌خواهد.

 

امام جمعه اصفهان:

مردم دین را از کم کاری مسئولان جدا کرده‌اند

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان، ضمن تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر عراق که موجب شادی همه مردم ایران شد، اظهار داشت: این پیروزی در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده و برای ما بسیار شیرین بوده است.

وی با بیان اینکه در برخی از موارد شاهد بی تدبیری از سوی مسئولان هستیم، اما مردم دین را از این کم‌کاری‌ها جدا کرده‌اند، گفت: برخی‌ها که دوره‌ای نیز رئیس جمهور بوده‌اند گفته‌اند که حکومت ما مانند امیرالمومنین(ع) نشده است، او باید بگوید کجا حکومت تغییر کرد؟ دشمن در مقابل ماست، ما مقاومت‌های زیادی را داشته‌ایم همانطور که در حکومت حضرت علی(ع) نیز شاهد چنین شرایطی بوده‌ایم و در حکومت حضرت علی(ع) برخی قرآن سرنیزه کردند.

 

امام جمعه قم:

برنامه های کلان اقتصادی با دقت اجرایی شود/ مسئولان از گرانی‌های سرسام‌آور غفلت نکنند

امام جمعه قم گفت: ذخیره کالاهای اساسی در کشور اطمینان‌بخش است اما تنظیم بازار باید با قدرت در جامعه پیاده شده و برنامه‌های کلان اقتصادی با دقت اجرا شود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم اظهار داشت: دولت نباید از حل مشکلات اقتصادی و تورم سرسام‌آور در عمل غفلت کند، چراکه در مقام سخن حرف زده می‌شود ولی لازم است تا در عمل اتفاقاتی بیفتد.

وی با اشاره به دیدار جمعی از مسؤولان هیأت‌های مذهبی با مقام معظم رهبری طی روزهای گذشته، افزود: ذات هیأت‌های مذهبی نهادی برای جهاد و تبیین و پیوند رابطه بین امت و امام است و لازم است تا هیأت‌های مذهبی با نوآوری و نشاط برای جذب جوانان برنامه‌ریزی کنند.

آیت الله سعیدی ادامه داد: هیأت برای اینکه هیأت کانون جهاد تبیین شود باید دشمن شناس و از توطئه‌های آنها به درستی مطلع باشد و از طرفی شأن این محافل از نظر محتوایی و شکلی حفظ شده و به سمت موسیقی پاپ حرکت نکند.

امام جمعه گرگان:

ائتلاف سعودی در باتلاق یمن نابود می شود

امام جمعه گرگان گفت: آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی و دیگر مستکبران عالم بدانند که در باتلاق یمن دفن خواهند شد و هرگز به آرزوهای واهی خود دست نخواهند یافت.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: جوانان و دانشمندان ایرانی موفق شدند به علوم و فنون راهبردی که تاکنون در اختیار هفت یا هشت کشور جهان قرار داشت، برسند.

امام جمعه گرگان افزود: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون دشمنان تلاش کردند تا گرفتاری‌های زیادی را به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند و جلوی پیشرفته کشور را بگیرند.

وی گفت: در هفته‌های اخیر دست‌هایی در بیرون و درون کشور تلاش مردند تا نظام شاهنشاهی بی کفایت و ظالم را ترمیم کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان بیان کرد: آنها می‌خواهند چهره پلید رژیم شاهنشاهی را در نزد مردم ترمیم کنند و ثمرات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را کمرنگ جلوه دهند.

امام جمعه گلستان:

نباید در قبال تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی سکوت کرد

امام جمعه گلستان گفت: باید برای خدا، هنرمندانه و خلاقانه دستاوردهای نظام و موفقیت‌ها گفته شود، نباید سکوت کرد و منفعل شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود نورپور در خطبه‌های نماز جمعه گلستان ضمن تبریک دهه مبارک فجر، با اشاره به اهمیت جهاد تبیین گفت: مقام معظم رهبری برای چندمین بار است، به اهمیت جهاد تبیین، تبیین درست و عاقلانه و خلاقانه دستاوردهای انقلاب اسلامی. به موضوع مهم تبیین تاکید کرده اند.

خطیب نماز جمعه گلستان افزود: امروز انقلاب اسلامی در میانه یک جنگ احزاب ترکیبی با محوریت جنگ رسانه‌ای و نبرد روایت‌ها قرار گرفته، باید احساس شرایط جنگی داشته باشیم در حال جنگیم، نه جنگ با تفنگ و موشک، در جنگ رسانه‌ای و روایت‌ها قرار داریم.

وی گفت: نباید فشارهای اقتصادی و برخی ناکارآمدی‌های داخلی و اختلاف سلایق و جناح‌ها، شرایط تبیین را بر ما سخت و دشوار کند، باید برای خدا، هنرمندانه و خلاقانه دستاوردهای نظام و موفقیت‌ها گفته شود، نباید سکوت کرد، نباید منفعل شد. دستاوردهای نظام در این چهار دهه منحصر به حوزه خاصی هم نیست فقط بحث موشکی و دفاعی نیست، موفقیت‌های به دست آمده در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در طول این ۴دهه را باید گفت. همه باید بگویند، معلمان عزیز، اساتید، روحانیت عزیز و مبلغان اصحاب رسانه و قلم و هنرمندان. تخصصی باید کار کرد، ما ۲۵گروه جهادی در بخش داریم، جهاد امروز شما جهاد تبیین است.

برچسب‌ها