کرسی آزاد اندیشی "زن ایده آل در فرهنگ اسلام" برگزار شد
293630

به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران امام خمینی آشتیان، کرسی آزاد اندیشی با موضوع "زن ایده آل در فرهنگ اسلام" به صورت نقد و بررسی در سامانه مدرس، برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران؛ به همت معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران امام خمینی آشتیان، کرسی آزاد اندیشی با موضوع "زن ایده آل در فرهنگ اسلام" به صورت نقد و بررسی در سامانه مدرس، برگزار شد.

خانم فاطمه سادات موسوی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه و استاد حوزه، در ابتدا سخنان خود را با بیان حدیثی از پیامبر شروع کرد و گفت: از جابر بن عبدالله انصاری نقل شده است که از پیامبر روایت شده است، بهترین زنان مهربان‌ترین با همسر، ذلیل در کنار همسر، عزیز در خانواده، آرایش کننده برای همسر، شجاع در برابر نامحرم و امر همسر را اطاعت کند و وقتی با او خلوت کند هرچه او خواست در اختیارش بگذارد، بیشترین مواردی که یک زن ایده آل در فرهنگ اسلامی باید داشته باشد، در این روایت آمده است ببینید دشمن آگاهانه روی زن خانواده دست گذاشته است.

 خانم مریم کتابی به عنوان ناقد برنامه گفت: اگر شخصیت زن ایده آل اجرا شود، بسیاری از مشکلات خانواده‌ها و جامعه حل می‌شود، در حالی که زن امروزی می‌خواهد که به روز باشد. این دوگانگی را چگونه برطرف کنیم؟

در پاسخ خانم موسوی ادامه داد: تمام صفاتی که گفتیم حالت مطلق و مقید دارد و در اینجا حالت مقید مطرح است. در آیه ۵۹ سوره احزاب نیز خداوند فرموده است: با حجاب شناخته شوید، که برای شخصیت شما بهتر است. در نتیجه زن امروزی با رعایت حجاب و شئون اسلامی می‌تواند بهترین همسر، بهترین مادر و بهترین همکار باشد.

در پایان جلسه خانم اکرم صفرزاده داستانی از حضرت زهرا(س) و پیامبر(ص) بیان کرد و با تقدیر و تشکر از حضار جلسه را به پایان رساند.

برچسب‌ها