خانم طایفه در جمع کادر و طلاب در گلزار شهدای رشت گفت: جهاد در راه خدا سنگ محکِ اندازهگیری عیار ایمان انسان است.
به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت، بهمناسبت ایامالله دهه فجر و تجدید پیمان با آرمانهای امام راحل و شهدای معظم در جمع تعدادی از طلاب در گلزار شهدای این شهرستان، ضمن بزرگداشت فرارسیدن ماه رجب و یادآوری فرصتهای ناب این ماه پرفضیلت بیان داشت: ماه رجب ماه غلبه رحمت خداوند است و پاک بودن ظرف وجودی انسان برای بهرهبردن هرچه بیشتر و بهتر از این ماه ضروری است.
خانم طایفه، در ادامه با گرامیداشت ایاماللّه دهه فجر و رشادتها و مجاهدتهای خالصانهی شهدای والامقام در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه معنای اصطلاحی شهید به صورت عام به فردی اطلاق میشود که برای کسب رضای خداوند، نهایت اخلاص و تلاش خود را معطوف اموری کند که خداوند دستور داده است؛ لازم است ما در زندگی شهدا دقت کرده تا بتوانیم راه و روشی که آنان را به این مقام خاص رسانده دریابیم و الگوی خویش قرار دهیم.
وی در ادامه با اشاره به مقام حضرت عباس علیهالسلام بهعنوان افتخار شهدا افزود: برای شخصیت برجستهی حضرت عباس سلاماللّهعلیه از زبان امامصادق علیهالسلام صفات بینظیری در زیارتنامه ایشان ذکر شده که بسیار قابل تأمل است که از جمله: «أشهدُ لَک بِالتَّسلیمِ و التَّصدیقِ و الوَفاءِ و النَّصیحةِ» و «أشهدُ أنّک لَمْتَهِنْ و لَمْتَنْکُلْ» است.
خانم طایفه افزود: صفات بارزی چون تسلیم و تصدیق و وفاداری و خیرخواهی نسبت به امام و سستی نکردن و بازنایستادن در انجام وظایف برای ایشان از زبان امام معصوم شهادت داده شده که بسیار حائز اهمیت است.
مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت، با اشاره به اینکه صفات حضرت عباس علیهالسلام که از زبان معصوم نقل شده است باید الگوی طلاب بهعنوان سربازان امام زمان ارواحنا لِمقدمه الفداء در راه جهاد فی سبیلاللّه و خودسازی قرار گیرد و همگی سعی کنیم نسبت به جان و مال و آبرو و سرنوشت و خانواده و فرزندان خویش برای امامِ خود این ویژگیهای برجسته را رعایت نماییم.
وی در پایان با اشاره به آیه ۲۴ سوره توبه اظهار کرد: در ابتدای این آیهی مبارکه خداوند معشوقهای زمینیِ انسان را (آبَاؤُكُمْ وَأَبْنَاؤُكُمْ وَإِخْوَانُكُمْ وَأَزْوَاجُكُمْ وَعَشِيرَتُكُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ كَسَادَهَا وَمَسَاكِنُ تَرْضَوْنَهَا) برمیشمارد و در ادامه میفرماید که خدا و رسولش و جهادفیسبیلاللّه باید نزد انسان دوستداشتنیتر از آن معشوقهای زمینی باشند. با دقت در این آیه میتوان دریافت که علت قرار گرفتن جهاد در کنار نام خدا و پیامبر(ص) این است که جهاد در راه خدا، سنگ محکِ اندازهگیری عیار ایمان انسان به خدا و رسولاللّه است تا مشخص شود چه کسانی ایمانشان زبانی و چه کسانی ایمانشان حقیقی است.