حضور فعال طلاب در عرصه های اجتماعی و سیاسی ضرورت دارد
293766

مدیر حوزه علمیه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به جایگاه ویژه مرکز تخصصی معصومیه(س) در استان گفت: حضور فعال طلاب در عرصه های اجتماعی و سیاسی جزو ضرورت هاست و نسبت به این امر باید اهتمام ویژه داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین هاشمی در نشستی که با حضور اساتید و کادر مرکز تخصصی معصومیه(سلام الله علیها) برگزار شد، ضمن تشکر از قبول دعوت، از اساتید و کادر مجموعه این مرکز تخصصی، تقاضا کرد که تمام همت خود را به منظور ارتقای سطح علمی، پژوهشی و فرهنگی طلاب مرکز تخصصی در استان به کار گیرند و پیشنهادات و انتقادات ارزنده خود را با هدف برطرف نمودن نقایص، به مدیریت استان ارائه نمایند.

در این جلسه اساتید مرکز تخصصی مسائل و آسیب‌های مربوط به آموزش مجازی طلاب در نیمسال گذشته را مورد نقد و بررسی قرار دادند و راهکارهایی را برای امیدبخشی و نشاط در طلاب مطرح کردند و حجم زیاد برخی از دروس مانند درس اصول در رشته فقه و اصول، به عنوان دغدغه اصلی برای استاد و شاگرد عنوان شد.

در ادامه از مدیر حوزه علمیه خواهران استان درخواست شد که با قرار دادن مقداری از مباحث در نیمسال آخر طلبه، از حجم این درس در نیمسال های اول کاسته شود و این مطلب به عنوان پیشنهاد به مرکز منتقل شود.

همچنین اساتید به اهمیت و برگزاری مستمر کرسی های  آزاد اندیشی برای  طلاب اشاره کردند تا طلاب بتوانند در امر پژوهش توانمند شوند.

در پایان مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، به ضرورت راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی در حوزه، راه اندازی اتاق فکر برای ارتقاء امتیاز پژوهشی طلاب و اساتید، باز کردن پای نخبگان علمی و پژوهشی کشور به مرکز تخصصی معصومیه(س)، حضور فعال طلاب در عرصه های اجتماعی و سیاسی و مرجعیت حوزه خواهران در موضوع زن و خانواده و ضرورت برنامه ریزی در این خصوص تاکید کرد.

برچسب‌ها