بقاء، استمرار و سلامت انقلاب در گرو تبیین صحیح و مجاهدت است
293786

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران با بیان اینکه رسالت اصلی حوزه علمیه خواهران تبیین مبانی نظام و انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف است، گفت: بقاء، استمرار و سلامت انقلاب در گرو تبیین صحیح و مجاهدت است.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، حجت الاسلام و المسلمین کبیریان، در گفتگویی، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار انقلاب اسلامی و شهدا گرامی و ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب اسلامی است به جهت اینکه در صدد تحول در یک نظام طاغوتی و وابسته به ابرقدرت های غربی و شرقی به یک نظام مبتنی بر مبانی و دستورات اسلامی و ارزش هایی مثل استقلال و آزادی و حکومت مبتنی بر قوانین اسلام است.

وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب به موضوع جهاد تبیین درسخنرانی های اخیر ایشان ابراز کرد: وظیفه حوزه علمیه جهاد تبیین است و در همین راستا ادامه جهاد شهدایی که با جهادشان در مقابل نظام اختناق طاغوت و پهلوی، با تحمل شکنجه ها و انجام مبارزات و روشنگری ها، مردم  را برای تحول در جامعه و ایجاد انقلاب آماده کردند.

وی افزود: شهدایی که رسالتشان دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل تهاجم ناجوانمردانه دشمنان اسلام، در پشت پرده و چهره صدام ایفای نقش کردند؛ ادامه آن رسالت را حوزه های علمیه با جهاد تبیینشان ادامه می دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران تهران گفت: تبیین مبانی اسلامی در ابعاد مختلف مثل اعتقادات، مسائل علمی، احکام، روابط سیاسی و اجتماعی نیازمند آگاهی و تخصص است و شناختی نیاز دارد که این رسالت یک طلبه است و با ورود به حوزه علمیه و غور در مسائل علمی و منابع اسلامی از منبع اصیل مبانی اسلام را می آموزد و مبانی که آموخته و آنها را که لازمه نظام و حکومت اسلامی است، به جامعه تبلیغ می کند و رسالت حوزه علمیه همین است.

بقاء، استمرار و سلامت انقلاب در گرو تبیین صحیح و مجاهدت است

وی بیان کرد: دشمنانی که با انقلاب مخالف بودند و برای به ثمر نرسیدن انقلاب تلاش کردند، ادامه آن را هم بر نمی تابند و با ایجاد شبهه و انحراف در مسیر صحیح نظام جمهوری اسلامی که امامین انقلاب تبیین کرده اند، تلاش در جلوگیری از استمرار نظام مقدس را دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان گفت: وظیفه حوزه های علمیه مقابله با این شبهات و تبیین اهداف صحیح انقلاب، ارزش های برگرفته از کتاب و سنت که با فطرت انسان سازگار است و با این تبیین، با آن هجمه دشمن و شبهه های اعتقادی، فرهنگی، سیاسی مقابله خواهد شد.

وی ضمن اشاره به رسالت حوزه علمیه و رسالت انقلاب گفت: رابطه تنگاتنگی بین اهداف حوزه علمیه و اهداف انقلاب است. اگر حوزه های علمیه در صحنه های مختلف مخصوصا تبیین ارزش های نظام را نداشته باشند، قطعا انقلاب به خطر می افتد. نقش حوزه علمیه در انقلاب، علت محدثه بود و علت مبقیه این نظام، حضور طلاب و انجام رسالت تبیین شان خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران گفت: مسئولین، مدیران و اساتید حوزه علمیه رسالت سنگینی دارند. به این جهت که آشنا کردن طلاب جوانی که زمان انقلاب را درک نکردند و توان مقایسه وضعیت فعلی را با دوره طاغوت ندارند، این وظیفه برعهده مسئولان و مدیران و اساتید بزرگواراست.

وی افزود: اما نسل جدید و جوان امروزی که آن نظام طاغوتی و شرایط سخت و ذلت‌بار آن دوران را ندیده و امروز با برخی مشکلات و کمبودها مواجه شده است، نمی‌تواند درک و مقایسه درستی از این دو نظام داشته باشد. جوان امروز از فلسفه انقلاب اطلاع درستی ندارد و نمی‌داند این انقلاب و نظام چه مراحلی را پشت سر گذاشته است. به همین دلیل تبیین و تحلیل تاریخ و وقایع انقلاب و تحولاتی که پس از انقلاب در کشور رخ داده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و یک ضرورت حتمی است.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان با اشاره به تاکید و توصیه مقام معظم رهبری به جهاد تبیین، ابراز کرد: این ایام مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر مسئله جهاد تبیین دارند. در دوران‌های مختلف و بسته به شرایط زمان جهاد اشکال متفاوتی به خود می‌گیرد. زمانی در دوران طاغوت، مبارزات انقلابی و دفاع مقدس جهاد مسلحانه وظیفه هر مسلمانی بود، اما امروز وظیفه هر انسان آگاه و بصیری تبیین شرایط و مقابله با تبلیغات سو دشمن است.

وی افزود: دشمنان نظام اسلامی به خوبی متوجه شدند که اگر بخواهند نظام را سرکوب کنند باید ارزش‌های آن را کمرنگ کرده و طوری جلوه دهند که گویی هیچ اتفاق مثبتی نیفتاده است. بنابراین لازم است که مسائل انقلاب برای نسل جوان تبیین شود. اگر تبیین به درستی صورت بگیرد نسل نو نیز مانند همان نسل دهه ۵۰ و کسانی که در صحنه انقلاب حضور داشتند، دلبسته انقلاب و نظام می‌شوند و می‌توانند در مقابل هجمه‌های دشمن مقاومت کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین کبیریان در پایان خاطرنشان کرد: به جوانان عزیز که امید کشور و آینده نظام هستند توصیه می‌کنم تاریخ معاصر کشور، روایت جان‌فشانی‌هایی که برای رشد این شجره طیبه انجام شده، وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از حرم، فرمایشات امام خمینی (ره) و بیانات رهبر معظم انقلاب را مطالعه کنند، با علم و آگاهی کافی به مسند قضاوت بنشینند و هیچ گاه عقل و تدبیر خود را به دست تبلیغات یک‌طرفه دشمن ندهند.

برچسب‌ها