جاری شدن آموزه های قرآنی در جامعه موجب اعتلای فرهنگ و سطح زندگی انسان ها می شود
294671

خانم فاطمه غلامی، حافظ کل قرآن کریم با تاکید بر اجرای بیشتر برنامه های قرآنی در حوزه های علمیه گفت: اگر نکات قرآنی در جامعه پیاده شود، موجب اعتلای سطح فرهنگ و سطح زندگی انسان ها می شود.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه ای حوزه های علمیه خواهران، خانم فاطمه غلامی حافظ کل قرآن کریم، طلبه پایه 4 مدرسه علمیه حضرت آمنه(سلام الله علیها) فریدونکنار و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تهران، در چهارمین دوره جشنواره بین المللی قرآن و عترت که توسط مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور برگزار شد، در رشته حفظ کل قرآن کریم، موفق به کسب رتبه سوم شد.

وی در گفتگویی اظهار داشت: برای اولین بار تجلیل از برگزیدگان به صورت حضوری و در مشهد و با حضور آیت الله علم الهدی و مسئولین کشوری برگزار شد؛ در این جشنواره 22هزار نفر ثبت نام کردند و از بین این ها در مرحله نهایی 22 نفر منتخب شدند که به همراه اهداء لوح تقدیر و جوایز بود.

 خانم غلامی تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره های قرآنی، ترویج فرهنگ کلام وحی است، این دوره که شامل حضور طلبه ها و خانواده های آنها و حوزه علمیه جامعه المصطفی بود در قم به صورت مجازی و تصویری برگزار شد و مراسم تجلیل از به صورت حضوری در مشهد انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: بنده در خانواده ای مذهبی به دنیا آمدم و یکی از برنامه های ثابت در منزل ما جلسات قرآنی بود، والدین من در سن دو سالگی متوجه شدند دعای فرج را که در این جلسات خوانده می شد، به صورت کامل قرائت کردم و بعد از آن شروع به آموزش سوره های کوتاه قرآن کردند؛ با لطف پروردگار و پشتیبانی خانواده و شرکت در کلاس اساتید در سن 8 سالگی حافظ کل قرآن شدم.

خانم غلامی بیان کرد: از دیدگاه بنده، باید قرآن در زندگی پیاده شود، ما باید نکات و آموزه های قرآن را اجرا کنیم، یکی از نکات مهم آن رعایت نکات اخلاقی در تمام ابعاد زندگی مانند احترام به والدین، احترام به استاد و احترام به انسان، رعایت حیا در زندگی و رعایت ادب نسبت به دیگران است، اگر نکات قرآنی در جامعه پیاده شود، موجب اعتلای سطح فرهنگ و سطح زندگی انسان ها می شود.

حافظ کل قرآن کریم عنوان کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های بنده همان نکته ای است که در منویات رهبری به آن اشاره شده و آن مهجور ماندن قرآن است، باید در حوزه های علمیه رنگ و بوی قرآن زیاد شود چون حقیقتا در برنامه های اخلاقی روی انسان تاثیر می گذارد و انسان را می سازد، باید دید که چرا جوانان به قرآن رغبتی ندارند و به آنان جهت دهی کرد، باید بودجه های بیشتری در این زمینه در نظر گرفته شود که زمینه جذب و تشویق جوانان به این مسیر بیشتر شود.

کی از راه ها رفع مهجوریت قرآن، عامل بودن به آن است

 وی افزود: یکی از برکات حفظ قرآن برکت در عمر و زمان است و حافظه انسان را تقویت می کند، یکی از راه هایی که قرآن را از مهجوریت رها می کند، همین عامل بودن به قرآن است و انس با قرآن زمینه لازم برای عمل به آن است، یعنی انسان باید همنشین با قرآن شود و آن را بفهمد تا بتواند به آن عمل کند.

برچسب‌ها