غلبه بر نفس اماره زندگی را رنگ و بوی الهی می‌بخشد
294934

مدیر مدرسه علمیه برادران ولی عصر(عج) شهرستان گرمی در آیین گرامیداشت مبعث رسول اکرم(ص) تاکید کرد: اگر تلاشی برای سرکوب نفس اماره نکنیم، از رأفت الهی محروم شده و زندگی ما زمانی رنگ و بوی الهی می‌گیرد که بر نفس اماره خود غلبه کنیم.

به گزارش پایگاه خبری و رسانه‌ای حوزه‌های علمیه خواهران،حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی مرادزاده در آیین گرامیداشت مبعث حضرت رسول اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) که در مدرسه علمیه خواهران ولی عصر(عج) شهرستان گرمی برگزار شد، هدف از بعثت نبی مکرم اسلام را راهنمایی و هدایت مردم به سوی روشنایی و حق‌پذیری دانست و افزود: آن حضرت برای اینکه مردم از تاریکی جهل و پیروی نفس رها شده و به سوی حق گرایش پیدا کنند، به پیامبری مبعوث شد.

وی با اشاره به حدیث قدسی "کن لی" یعنی برای من باش، اظهار داشت: پیامبر الهی مبعوث شده تا به ما بگوید برای خدا باشیم و رنگ خدایی بگیریم که در این صورت چشم، چشم خدا، دست، دست خدا و زندگی رنگ الهی خواهد گرفت.

مدیر مدرسه علمیه برادران شهرستان گرمی بزرگترین دشمن انسان را نفس اماره معرفی کرد و گفت: پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) راه مبارزه با نفس اماره را به ما یاد می‌دهد اگر توانایی مبارزه با این نفس شیطانی را داشتیم تمام درهای الهی به روی ما باز می‌شود اما با روی‌آوردن و تابع امر این نفس خبیثه‌شدن، به شقاوت و عذاب الهی دچار شده و در نهایت درهای رحمت خداوند به روی ما بسته خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرادزاده تاکید کرد: اگر تلاشی برای سرکوب نفس خبیثه اماره نکنیم، به‌طور قطع از رأفت الهی محروم شده و زندگی ما زمانی رنگ و بوی الهی می‌گیرد که بر نفس اماره خود غلبه کرده باشیم.

برچسب‌ها